کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد

چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد

عناوین محتوایی که می خوانیم .

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان می تواند در موفقیت این جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از نکات مهم چگونگی تحرک بعد از ایمپلنت دندان می باشد. اینکه چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد سوالی است که برای خیلی افراد پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ داده و نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان را توضیح دهیم. ماندگاری این روش منوط به مراقبت هایی است که بعد از جراحی انجام می دهید. همچنین رعایت نکات قبل از جراحی نیز می تواند در تعیین سرنوشت دندان تاثیر گذار باشد. یکی از این نکات بسیار مهم انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت تهران دندان می باشد. مراجعه به این مراکز و انجام جراحی توسط بهترین جراحان و با استفاده از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات نقش مهمی در کاهش عوارض و موفقیت این جراحی داشته باشد.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم در خصوص مراقبت از ایمپلنت دندان با انجام کارهایی مانند عدم ورزش بعد از ایمپلنت دندان، لزوم استراحت پس از جراحی، مطالبی را بیان کنیم.

چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد 1494949111

عدم تحرک بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای مراحل مختلفی می باشد که مرحله اول به صورت جراحی و تحت بیهوشی کامل صورت می گیرد. بنابراین تمامی عوارض و مراقبت های پس از جراحی شامل ایمپلنت دندان نیز می شود. این جراحی به مدت 1 تا 2 ساعت طول خواهد کشید. البته این زمان بستگی به مشکل دندان و درمان های جانبی نیز دارد. بنابراین باید مراقبت های لازم پس از جراحی صورت گیرد تا نتیجه دلخواه بدست آید. در طول جراحی قسمتی از لثه برش اده می شود و پس از کاشت پایه در داخل لثه، قسمت برش داده شده بخیه زده می شود. بنابراین احتمال باز شدن بخیه ها در اثر فشار وجود دارد و به این ترتیب نیز خونریزی در اثر باز شدن بخیه ها می تواند اتفاق بیفتد. یکی از دلایل عدم تحرک بعد از ایمپلنت دندان این مساله می باشد.

با فشاری که در اثر تحرک و ورزش به بخبه ها وارد می شود احتمال باز شدن آن ها وجود خواهد داشت. با اینکه ممکن است ورزش برای خیلی از افراد جزو لاینفک زندگی بوده و محبوبیت خاصی داشته باشد ، ولی توصیه می شود حداقل به مدت دو هفته از انجام حرکت های ورزشی اجتناب کنید. در روزهای اول یکی از عوارض شایع این جراحی، تورم و در بعد از انجام آن است. با انجام ورزش در روزهای اول احتمال تورم بیشتر و عفونت نیز افزایش پیدا می کند. این مساله در مواقع بسیاری غیر از مشکلات و نگرانی هایی که برای بیمار در پی دارد، می تواند در صصورت تداوم باعث شکست جراحی کاشت دندان گردد. عفونت ایجاد شده ممکن است حتی در ظاهر نیز قابل شناسایی نباشد، ولی در مواقعی نیز بیماری های حوزه دهان و دندان را برای بیمار به دنبال دارد.

لزوم استراحت پس از ایمپلنت دندان

یکی از مهم ترین کارهایی که پس از ایمپلنت دندان یا ایمپلنت فوری دندان باید انجام داد، استراحت پس از درمان است. نیاز است فرد پس از جراحی چند روز در منزل استراحت نماید. در این مدت توصیه می شود در حالت دراز کش بوده و سر را کمی بالاتر از بدن خود قرار دهد. با اینکار فشاری به دندان وارد نمی شود. میزان تورم و درد نیز تا حدود زیادی می تواند برطرف گردد. استراحت در کنار عدم تحرک و ورزش در کوتاه شدن دوران نقاهت و بهبودی سریع تر تاثیر زیادی خواهد داشت. بهتر است در زمان استراحت در صورتی که می خواهید حالت خود را عوض نمایید نیز دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که می خواهید از جای خود بلند شوید ایتدا نشسته و سپس بلند شوید. در حالت نشسته نیز بهتر است با احتیاط از جای خود بلند شوید. احتمال سرگیجه و حالت تهوع در این حالت بسیار زیاد است.

ممکن است بیمار تعادل خود را از دست بدهد و فشار به ناحیه جراحی وارد شود. سعی کنید فعالیت بدنی غیر از ورزش و سایر حرکات ورزشی را نیز به حداقل برسانید. کمتر تحرک داشته باشید . در هفته اول خصوصا بیشترین مراقبت را از دندان ایمپلنت شده خود داشته باشید. هرچه مراقبت ها بیشتر باشد و استراحت کافی را داشته باشید، احتمال بازگشت به حالت عادی سریع تر اتفاق می افتد. در طول این مدت به علت جراحی، میزان ماد غذایی که مصرف می شود بسیار کمتر است. بنابراین این عامل تاثیر زیادی در ضعف و ناتوانی بدن خواهد داشت. در روزهای اول هم که غذاها هم میزان کمتری است و هم به صورت آبکی و بیشتر سوپ می باشد، نیاز است استراحت نیز بیشتر باشد. مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک نیز نباید در این مدت فراموش شود تا جلوی درد و عفونت گرفته شود.

نحوه مراقبت چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد 615949494از ایمپلنت دندان می تواند در موفقیت این جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از نکات مهم چگونگی تحرک بعد از ایمپلنت دندان می باشد. اینکه چه زمانی بعد از ایمپلنت می توان ورزش کرد سوالی است که برای خیلی افراد پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ داده و نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان را توضیح دهیم.

دلایل عدم ورزش و استراحت پس از جراحی ایمپلنت دندان

در جراحی ایمپلنت دندان از مواد بیهوشی و مواد مسکن دیگری برای انجام جراحی و کاهش درد و ناراحتی استفاده می شود. بنابراین امکان انجام حرکات ورزشی به علت احتمال سرگیجه وجود ندارد.

پس از جراحی تا چند روز باید از غذاهای آبکی یا پوره شده استفاده شود. همین موضوع باعث ضعف بدنی شدید در بیمار می شود. به همین دلیل در صورت ورزش و تحرک، ممکن است فرد دچار ضعف و ناتوانی گردد. بهتر است ورزش بعد از ایمپلنت دندان را به هفته های آتی بسپارید تا قوای از دست رفته بازگردد.

مسکن های استفاده شده باعث خواب آلودگی می شود. بنابراین این عامل باعث می شود در حین ورزش دچار آسیب شوید. بنابراین برای مراقبت از خود بهتر است تا زمانی که پزشک اجازه نداده است، دور فعالیت های بدنی را خط بکشید.

ارسال یک دیدگاه