کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > بهترین جراح ضایعات داخل دهان در تهران

بهترین جراح ضایعات داخل دهان در تهران

تومورها و ضایعات داخل دهان به رشد غده های غیر طبیعی اطلاق می شود که خوش خیم هستند و به سایر نقاظ بدن کسترش نمی یابند، علل ایجاد این ضایعات و تومورها دقیق مشخص نیست اما افرادی که دخانیات مصرف می کنند، بیشتر در معرض این ضایعات هستند و مصرف‌ تنباکو و جا افتادن‌ نامناسب‌ دندانهای‌ مصنوعی‌ از عوامل تشدید کننده این مشکل می باشند.

جراح ضایعات داخل دهان 64941616

طبق نظر بهترین جراحان تومور دهان در تهران این ضایعات با علائم زیر فرد را متوجه خود می کنند:

• ضایعات دهان ممکن است زخمی شده و دچار خوریزی شوند
  • ضایعات ممکن است مانع از جاگیری درست دندان های مصنوعی شود
  • ضایعات ممکن است در تکلم و بلع مشکل ساز شوند
  • این ضایعات خوش خیم هستند و به ندرت دچار تغییرات سرطانی می شوند
  • عفونت در محل ضایعات

انواع ضایعات داخل دهان

ضایعات و تومورهای داخل دهان انواع مختلفی دارند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

• هایپرپلازی: به افزایش تعدادهای سلول های طبیعی هاپپرپلازی گفته می شود و معمولا به واسطه تحریک یا آسیب بافت دهانی به وجود می آید.
  • فیبروم: فیبروم در هر نقطه ای از دهان می تواند ایجاد شود، این ضایعه به شکل برجستگی سفت، گرد و یا صاف و مسطح بروز کرده و به واسطه ساقه ای در قاعده به بخشی از بافت دهان متصل می شود.
  • گرانولوم پیوژنیک: این زایده قرمز رنگ و صاف معمولا در لثه ها ایجاد شده و به راحتی دچار خونریزی می شود.
  • پاپیلوما: پاپیلوما زایده های زگیل مانند خوش خیم است که از سلولهای اپیتلیال که سطح داخلی حفره دهان را می پوشاند، رشد می کنند.
  • ادنوم پلئومورفیک: تومورهای خوش خیم ادنوم پلئومورفیک از غدد بزرگ و کوچک روی سطح داخلی حفره دهانی، ایجاد می شوند.
  • لنفانژیوم: این تومور جزء ضایعات بافت نرم دهانی است که از رگهای لنفاوی بزرگ شده، تشکیل می شود و معمولا بدون درد و نرم می باشد.
  • نوروفیبروم: این تومور در بافت های عصبی بروز پیدا می کند و معمولا به صورت برجستگی و بعضا با سطح صاف یا تورم بدون درد، ایجاد می شود.
  • همانژیوم: توده خوش خیم بدون دردی است که از رگهای خونی اتساع یافته تشکیل شده است.
  • تومور سلول گرانولار: این زایده زرد رنگ، به شکل برجستگی بالا آمده بدون درد است و به کندی رشد می کند.
  • لیپوم: تومور خوش خیم لیپوم از بافت چربی تشکیل شده، بدون در است و هنگام لمس برم بوده و به کندی رشد می کند.

تومورها و کیست های ادنتوژنیک خوش خیم

• تومورهای خوش خیم استخوان: این تومورها در استخوان فک ایجاد می شود.
  • استئوم: استئوم اغلب در استخوان های جمجمه و صورت ایجاد شده و سرعت رشد آهسته ای دارد.
  • فیبروم استخوان ساز: این تومور خوش خیم استخوانی معمولا در استخوان فک پایین ایجاد شده و با تورم بدون درد وضعیت پایدار می یابد.

وضعیت های خوش خیم حفره دهان

برخی از ضایعات دهان شبیه وضعیت های پیش سرطانی دهان می باشند اما در واقع غیر سرطانی هستند، بهترین جراحان ضایعات دهان با بررسی و معاینه دقیق بافت با استفاده از آزمایش های ویژه ای مانند کشت، نمونه برداری یا اسمیر تایید می کند که این وضعیت خوش خیم است.

وضعیتهای خوش خیم حفره دهان عبارتند از:

• کاندیدیاز (برفک)
  • آفت
  • تبخال مکرر
  • زبان جغرافیایی یا اریتما میگرن
  • زبان مودار
  • لیکن پلان
  • هایپرکراتوز اصطکاکی
  • موکوسل
جراحی تور های دهان در تهران

توده ها و ضایعات خوش خیم حفره دهان، توسط بهترین جراح تومور دهان با جراحی و برداشت توده قابل درمان است. برخی از این ضایعات موجب تغییرات منفی در ظاهر و زیبایی چهره فرد می شوند که ظاهر طبیعی‌ صورت‌ نیز پس‌ از این‌ جراحی‌، با جراحی‌ ترمیمی‌ کاملا قابل بازگشت به حال اولیه زیبای خود است.

برخی از ضایعات و تومورهای دهان می توانند مشابه وضعیت سرطانی باشند، اما باید به شما بگوییم که خوشبختانه اینها سرطانی نیستند و بهترین جراحان تومور دهان با تجویز و انجام آزمایش های دقیقی مانند: کشت ، نمونه برداری یا بیوبسی ، تشخیص می دهند که ضایعه کاملا خوش خیم است.

جراح ضایعات داخل دهان 6494949

غیر از ضایعات و تومورهای دهان، اغلب افراد با تومورهای فک درگیر می شوند. تومور فک رشد و ضایعه کمیابی است که در ناحیه فک یا بافت نرم دهان و صورت ایجاد می شود. توده فک که به آن تومورها و کیست بافت دهانی می گویند، در شدت و اندازه متفاوت هستند. این توده ها خوشبختانه خوش خیم و غیر سرطانی هستند اما گاهی بسیار تهاجمی عمل کرده و به بافت ها و استخوان دهانی حمله ور شده و به این طریق جابجایی و بدشکلی دندان ها را سبب می شوند. نوع رشد یا ضایعه توده، مرحله رشد و علائم آن شیوه های درمانی تومور و توده فک را تعیین می کند، در واقع شیوه های درمان از فردی به فرد دیگر با توجه به شرایط توده ها، متفاوت است.

بهترین جراحان تومور دهان معمولا این توده ها را با جراحی درمان می کند و در بعضی موارد، از درمان پزشکی یا ترکیبی از جراحی و درمان پزشکی استفاده می کنند.

جراحی تومور دهان که اغلب خوش خیم هستند یکی از موارد جراحی فک و صورت است که معمولا به صورت سرپایی درمان می‌شود. اما تومورهای بدخیم فک و صورت معمولا بزرگ می‌شوند و تمام ناحیه دهان را در بر می‌گیرد برای بازسازی ناحیه فک و صورت به بهترین جراح تومور احتیاج است.

تومورهایی که در نسج نرم دهان رشد می کنند و در دسترس هستند، عمل جراحی ضایعات داخل دهان را آسان‌تر می‌کند ولی تومورهای داخل استخوانی مقادیر زیادی از نسج نرم دهانی را از بین می‌برد و بازسازی و ترمیم را به مراتب سخت‌تر می‌کند.

ضایعات داخل حفره دهان می‌تواند هم جنبه ارثی و هم جنبه اکتسابی داشته باشد که تومورهای اکتسابی معمولا بر اثر تحریک و جاگذاری دندان‌های مصنوعی بوجود می ‌آید و سلامتی دهان و دندان‌ها را در سنین بالا تهدید می ‌کند.

نوع ضایعه دهانی ، سطح رشد آن و علائم ضایعه مواردی هستند که گزینه های درمان بر اساس آنها توسط بهترین جراح تومور دهان انتخاب می شود. درمان توده فک بنا بر تشخیص جراح و صلاح بیمار می تواند ترکیبی از جراحی و درمان پزشکی باشد. در طی درمان، جراح تومور و ضایعات فک و دهان را از بین می برد که ممکن است شامل از بین رفتن دندان های نزدیک به تومور یا کیست، بافت و استخوان فک باشد که برای معاینه به آزمایشگاه ارسال می شود. آسیب شناس، بافت از بین رفته را بررسی و آزمایش کرده و در طی فرآیند تشخیصی را گزارش می دهد تا جراح بتواند سریعا براساس این اطلاعات اقدام کند.

پیشگیری از ایجاد تومور و ضایعات دهان

• از استعمال‌ دخانیات‌ یا مصرف‌ تنباکو دوری کنید
  • برای‌ معاینه‌ دندانی‌ سالیانه‌ یا جهت‌ رفع مشکلات‌ مربوط به‌ جا افتادن‌ دندان‌های‌ مصنوعی‌ به‌ دندانپزشک‌ خود مراجعه‌ کنید

عوارض احتمالی جراحی تومورهای دهان