کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > نکته کلیدی قبل از انجام ایمپلنت دندان

نکته کلیدی قبل از انجام ایمپلنت دندان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

در این مقاله می خواهیم 10 نکته کلیدی قبل از انجام ایمپلنت دندان را که نقش مستقیم یا غیر مستقیم در موفقیت و شکست این جراحی دارد، را بررسی نماییم. همانطور که مشخص است رعایت نکات قبل از ایمپلنت دندان و مراقبت های بعد از آن می تواند نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از جراحی، کوتاه شدن دوران نقاهت و ممانعت از انجام درمان های جانبی شود. با رعایت این نکات می توان گفت سلامت دندان و دندان های دیگر نیز حفظ شده و بهترین نتیجه ممکن بدست می آید. اهم این اقدامات به شرح ذیل است :

  • انتخاب پزشک
  • بررسی پرونده پزشکی بیمار قبل از جراحی
  • هزینه لازم برای ایمپلنت دندان
  • مدت زمان لازم برای درمان
  • چه افرادی مجاز به کاشت دندان نمی باشند
  • ایمپلنت دندان از چه موادی تشکیل شده است
  • مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت دندان
  • عوارض ایمپلنت دندان
  • مزایای ایمپلنت دندان
  • معایب ایمپلنت دندان

نکته کلیدی قبل از انجام ایمپلنت دندان 541545421انتخاب پزشک :

انتخاب ایمپلنتیسیت می تواند یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین اقدامی باشد که قبل از کاشت دندان باید انجام دهید. تبحر و تخصص جراح یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در موفقیت جراحی و نیز عارضه های کمتر بعد از جراحی، می باشد. برای انتخاب پزشک و جراح خود نیاز است تحقیقات کافی را انجام داده و سپس مراجعه نمایید. می توانید نمونه کارهای جراح را از طریق سایت و فضاهای مجازی و یا از پرس و جو نمودن از مراجعین، مشاهده نمایید. میزان رضایت بیماران از نحوه کار جراح می تواند نشان دهنده تبحر و مهارت جراح باشد.

بررسی پرونده پزشکی بیمار قبل از جراحی :

پس از انتخاب جراح، نیاز است در اولین جلسه معاینه و مشاوره، کلیه سوالات و ابهامات خود را پرسیده و برطرف نمایید. پزشک باید به سوالات بیمار به دقت پاسخ داده و روند درمان را تبیین نماید. نیاز است بیمار پرونده پزشکی خود را در صورت وجود به پزشک ارائه نماید. اطلاع و آگاهی جراح از سابقه درمانی و بیماریهای مراجعه کننده می تواند در روند درمان موثر باشد. باید داروهایی که مصرف می نماییید حتی داروهای گیاهی و داروهایی که به آن حساسیت دارید را به اطلاع جراح برسانید.

مدت زمان لازم برای درمان :

قبل از جراحی و کاشت ایمپلنت دندان باید بدانید چه میزان مدت نیاز است برای این نوع درمان صرف نمایید. می توانید در جلسه مشاوره از پزشک خود بخواهید که این مدت را تعیین نماید تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. باید بدانید که ایمپلنت دندان شامل سه مرحله می باشد. و بیشترین مدت زمان مربوط به مرحله جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت دندان است.

هزینه لازم برای ایمپلنت دندان :

همانطور که گفتیم ایمپلنت دندان شامل سه مرحله درمانی است. ابتدایی ترین مرحله که نیاز به جراحی دارد، بیشترین هزینه را به دنبال خواهد داشت. هزینه های اتاق عمل و کارد پزشکی و پرستاری و نیز داروهایی که مصرف می شود می تواند در این هزینه ها موثر باشد. دستمزد دندانپزشک و جراح نیز متغیر است . در صورتی که به بهترین جراح در این حوزه کاری مراجعه نموده باشید، نیاز است هزینه بیشتری را نیز صرف نمایید. تبحر، تخصص و شهرت جراح در این زمینه می تواند در هزینه لازم برای ایمپلنت دندان مهم باشد. مواردی که در ایمپلنت دندان استفاده می شود نیز از آیتم های تاثیر گذار در این مورد می باشد. استفاده از مواد باکیفیت و مرغوبیت بالا، هزینه های بالاتری را نیز به دنبال دارد. در هر صورت نباید فراموش کنید که این روش دائمی بوده و هرگونه هزینه می تواند یک سرمایه گذاری به شمار رود.

چه افرادی مجاز به کاشت دندان نمی باشند:

 

باید این نکته را یادآوری نماییم که همه افراد مجاز به ایمپلنت دندان نمی باشند. عوامل مهمی در این زمینه نقش خواهند داشت که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

افرادی که شرایط سنی لازم را ندارند. غالبا ایمپلنت دندان در سنینی انجام می شود که استخوان فک رشد خود را داشته و متوقف شده است. در غیر اینصورت کاشت ایمپلنت دندان عوازض و آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.

افرادی که دچار بیماری های خاص بوده و تحت درمان می باشند.

افرادی که دچار بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت کنترل نشده، هموفیلی و سایر بیماری های همبند می باشند.

زنان باردار

افراد سیگاری و معتاد به مشروبات الکلی به دلیل احتمال شکست بیشتر کاشت دندان

افرادی که مشکلات رفتاری مانند دندان قروچه یا جویدن ناخن را دارند. بهتر است قبل از ایمپلنت دندان این مشکلات را رفع نمایید.

ایمپلنت دندان از چه موادی تشکیل شده است :

ایمپلنت دندان شامل پایه، ابانمنت و تاج دندان می باشد. جنس پایه یا پست و نیز ابانمنت از تیتانیوم که فلزی سازگار با سلول های بدن بوده و امکان جوش خوردن را دارد، می باشد. این فلز برای بدن آسیبی نخواهد داشت و تحت تاثیر بزاق دهان اسیدی نمی شود و یا زنگ نمی زند. جنس تاج دندان از سرامیک و نیز موادی شبیه مینای دندان می باشد. نیاز است این ماده استحکام کافی را داشته باشد تا به آسانی دچار آسیب نشود.

 

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت دندان :

اینکه نکاتی را برای قبل از ایمپلنت دندان و نیز بعد از ایمپلنت رعایت نماییم، می تواند نقش موثری در موفقیت کاشت دندان داشته باشد. اهم این مراقبت ها عبارتند از:

عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات

عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و ایبوپروفن

مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز شده به صورت منظم

انجام آزمایش های تجویزی توسط پزشک قبل از جراحی

لزوم رعایت مسایل بهداشتی و بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و …

نکته کلیدی قبل از انجام ایمپلنت دندان 412037عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان مانند هر جراحی دیگری عبارتند از درد، تورم، خونریزی و …نکته ای که در این قسمت نیاز است اشاره شود این است که انتخاب پزشک و کلینیکی که بیمار مراجعه می نماید، نقشی اساسی در کاهش این عوارض خواهد داشت. توصیه می شود برای نتیجه گیری بهتر، موفقیت ایمپلنت دندان و کاهش دوره نقاهت در انتخاب پزشک و کلینیک تحقیقات کافی را انجام دهید.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزایای زیادی را برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند و به دنبال بهترین روش و ماندگار ترین آن هستند، به دنبال دارد. از جمله این مزایا می توان به طول عمر بالای این روش، عدم آسیب به سایر دندان ها، تغذیه بهتر بعد از جراحی و رفع مشکلات گوارشی ناشی از عدم جویدن صحیح مواد غذایی، اعتماد به نفس بالا برای شرکت در اماکن عمومی و جلسات و … اشاره نمود.

معایب ایمپلنت دندان

در کنار مزایای این روش، معایبی نیز برای آن می توان متصور نمود. از جمله هزینه بالا، تعداد بالای مراجعات به دندانپزشک، طولانی بودن درمان و …

کلام آخر:

آشنایی با این 10 نکته کلیدی قبل از ایمپلنت دندان می تواند نقش موثری در موفقیت یا شکست این روش درمانی داشته باشد. لزوم رعایت نکاتی که گفته شد . مطالبی که باید قبل از انچام ایمپلنت دندان از آن ها آگاهی داشته باشید می تواند در کاهش عوارض و کوتاه بودن طول دوره بهبودی و نقاهت تاثیر مستقیمی داشته باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه