کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > مصرف آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت

مصرف آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

همان طور که می دانید کاشت ایمپلنت یک عمل بسیار مهم در دندان پزشکی محسوب می شود. با توجه به همه مزیت ها و فواید این عمل ممکن است مضرات و عوارضی را هم در بر داشته باشد. عوارضی مانند؛ درد، خون ریزی، تورم، کبودی و غیره. سوال مهمی که برای اکثریت افراد بعد از ایمپلنت پیش می آید این است که برای کاهش این عوارض باید از چه دارو ها و یا آنتی بیوتیک هایی استفاده کنیم. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

داروهای مهم بعد از ایمپلنت

عوارض ایمپلنت برای همه افراد یکسان نیست و هر فردی با توجه به مقاومت بدنی خود ممکن است به گونه ای متفاوت واکنش نشان دهد. چنان چه شما بعد از عمل کاشت ایمپلت درد شدید و غیر قابل تحملی داشتید، با راهنمایی پزشکتان می توانید از مسکن های مختلف مانند استامینوفن، ایبوپروفن و غیره استفاده کنید. اما عفونت بعد از ایمپلنت قضیه ای مهم تر از درد است. با انجام عمل کاشت ایمپلنت به طور طبیعی باکتری هایی وارد بدن می شوند و ایجاد عفونت می کنند. معمولا دندان پزشکان به همه افراد بعد از ایمپلنت مصرف آنتی بیوتیک را تجویز می کنند تا از بروز این عفونت های احتمالی جلوگیری کنند. خصوصا افرادی که سالخورده هستند، افراد سیگاری، دیابتی ها، افرادی که اضافه وزن یا کمبود وزن یا سیستم ایمنی ضعیف دارند، حتی قبل از ایمپلنت هم باید مصرف آنتی بیوتیک را شروع کنند که همه این ها بستگی به نظر و تشخیص پزشک دارد.

نکته مهم در مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از ایمپلنت این است که باید حتما تا آخرین آنتی بیوتیک را به طور مداوم و مرتب و سر ساعت استفاده کنید تا اثر بخش باشند. در میان انواع مختلف آنتی بیوتیک ها از آموکسی سیلین، آمپی سیلین، کلیندامایسین و آموکسی کلاو بیشتر برای این کار استفاده می شود. این آنتی بیوتیک ها از گسترش عفونت جلوگیری می کنند. چنان چه با استفاده از آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دندان پزشکتان دچار عوارضی مانند اسهال، خشکی دهان، تهوع و رنگ پریدگی شدید، حتما با پزشکتان مشورت کرده تا نوع و دز دارو را تغییر دهد.

ارسال یک دیدگاه