کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > کامپوزیت ونیر دندان زرد به چه شکلی انجام می شود

کامپوزیت ونیر دندان زرد به چه شکلی انجام می شود

عناوین محتوایی که می خوانیم .

دندان های زرد و بد رنگ را نیز می توان با استفاده از نصب کامپوزیت پنهان کرد. اینکه کامپوزیت ونیر دندان زرد به چه شکلی انجام می شود، ممکن است سوال بسیاری از افرادی که با این مساله درگیر هستند، باشد. دندان های زرد می تواند در اثر عوامل مختلف ایجاد شود. در این مقاله به بیان این علل و در کنار آن راه های پیشگیری از زرد شدن دندان خواهیم پرداخت. همچنین نحوه نصب کامپوزیت ونیر بر روی دندان های زرد و تغییر رنگ داده را نیز به صورت مفصل توضیح می دهیم. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید کامپوزیت کنید و می خواهید بدانید کامپوزیت ونیر دندان زرد به چه شکلی انجام می شود تا انتهای مقاله با ما باشید.

کامپوزیت ونیر دندان زرد 56526231330012313آشنایی با علل تغییر رنگ دندان

بهتر است ابتدا بدانیم که علل تغییر رنگ دندان ها و تمایل آن ها به رنگ زرد چیست. سپس راهکار برطرف نمودن این مشکل که نصب روکش می باشد را توضیح خواهیم داد. این مشکل می تواند هم جنبه موروثی داشته باشد و هم عوامل بیرونی باعث ایجاد آن شده باشند. عوامل بیرونی عبارتند از:

مصرف فلوراید

فلوراید ماده شیمیایی آشنایی است که در ساخت بسیاری از خمیر دندان ها استفاده می شود. این ماده برای سفت کردن و نیز مقاوم نمودن دندان در برابر پوسیدگی نیاز است. ولی میزان استفاده از آن باید به اندازه باشد. در صورتی که بیشتر از حد مورد نیاز بدن استفاده شود، می تواند باعث زردی دندان ها شده و رنگ آن ها را تغییر دهد.

روت کانال دندان

بعد از اتمام مراحل روت کانالی دندان، خونریزی از پالپ دندان می تواند باعث تیرگی رنگ دندان ها شود. استفاده از موادی مانند آمالگام که برای ترمیم دندان استفاده می شود نیز عامل دیگر تغییر رنگ دندان ها است. این موارد را می توان فقط با کامپوزیت ونیر پوشش داد و مانع بدجلوه دادن دندان شد.

آسیب به دندان

هر گونه ضربه و آسیبی که به توبول های عاجی دندان وارد می شود، می تواند در تغییر رنگ و زرد شدن دندان موثر باشد. در این حالت ممکن است دندان دچار پریدگی و شکستگی شده و این قسمت محلی برای تجمع باکتری ها و پلاک های دندانی می شود. به مرور رنگ دندان نیز تغییر کرده و زرد و بدرنگ می شود.

عفونت

یکی از مشکلاتی که ممکن است از همان دوره کودکی فرد را درگیر نماید، عفونت دندان ها است. در صورتی که این مشکل در دوران کودکی و در زمانی که دندان های شیری در حال شکل گیری و یا دندان های دائمی بجای دندان های شیری در حال بیرون آمدن هستند، رفع نشود باعث تیرگی رنگ دندان های فرد در زمان بزرگسالی نیز می شود.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از مواردی که برای زیبایی و شفافیت دندان ها ضروری است، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. این کار می تواند ضمن مراقبت از دندان ها، از تغییر رنگ و زرد شدن آن ها نیز خودداری نماید. استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان مانع رشد و تجمع پلاک و جرم در دندان ها شده و سلامت دندان را باعث می شوند. همچنین با مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان از باقی ماندن ذرات غذا در بین دندان ها نیز جلوگیری می شود.

استفاده از دخانیات

یکی از موارد مهمی که باعث زرد شدن دندان ها می شود، استفاده از دخانیات بخصوص سیگار می باشد. این عامل به تنهایی باعث عفونت دندان ها و نیز بدرنگی آن ها می شود. معمولا افراد سیگاری کمتر به رعیات اصول بهداشتی اهمیت می دهند که این عامل دیگری برای زردشدن دندان ها است.

عوامل موروثی نیز عبارتند از:

استفاده از دارو در زمان بارداری

استفاده از برخی داروها مانند تتراسایکلین در زمان جنینی توسط مادر باردار می تواند باعث تغییر رنگ دندان های کودک شود. این مشکل چون از این دوران آغاز می شود، راه حلی ندارد و نیاز است با استفاده از کامپوزیت دندان، این مشکل را برطرف نمود.

کامپوزیت ونیر دندان زرد 212354156454312بیماری ها

برخی بیماری ها مانند کم خونی و یا سایر بیماری هایی که به صورت مادرزادی به کودک منتقل می شود، می تواند علت بدرنگی و زرد بودن دندان ها باشد. این نوع مشکل را فقط با پوشش دادن رنگ دندان ها می توان برطرف نمود.

آشنایی با نحوه کامپوزیت دندان زرد

تا اینجا در خصوص اینکه چه عواملی می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها و زرد شدن آن ها شود، توضیح دادیم. در هر صورت و به هردلیل که دندان بدرنگ شود، کامپوزیت ونیر می تواند زیبایی را به دندان ها بازگرداند. برای توضیح مراحل کامپوزیت دندان زرد اولین نکته انتخاب دندانپزشک می باشد. این نکته بسیار مهمی برای افزایش ماندگاری و نیز طبیعی تر بودن روکش ها بر روی دندان ها است. در صورتی که دندانپزشک تخصص و مهارت لازم را در نصب روکش نداشته باشد، به زودی روکش دندان دچار آسیب شده و حتی می تواند باعث ایجاد بیماری های عفونی برای لثه نیز شود.

برای نصب کامپوزیت دندان زرد ابتدا دندانپزشک وضعیت دندان ها را بررسی نموده و سپس از روکش های آماده و پیش ساخته ای که در مطب یا کلینیک موجود است، با توجه به وضعیت دندان ها استفاده می کند. امروزه تنوع رنگی زیادی برای انتخاب رنگ کامپوزیت وجود دارد. می توانید با توجه به رنگ چهره و سایر آیتم هایی که مدنظر قرار می گیرد، رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب نمایید. سپس با استفاده از مواد چسب و یا سیمان مخصوص دندانپزشکی این روکش بر روی دندان ها چسبانده می شود. با استفاده از تابش لیزر مخصوص می توان در عرض چند دقیقه این چسب را سفت و کامپوزیت به صورت کامل بر روی دندان ها نصب شود.

کلام آخر

در این مقاله برای رسیدن به این مساله که کامپوزیت ونیر دندان زرد به چه شکلی انجام می شود؟ لازم دانستیم علل تغییر رنگ دندان ها را بررسی و تا می توان از بروز این مشکل پیشگیری نمود. در انتها مراحل کامپوزیت دندان را توضیح دادیم که می توان در یک جلسه و با سرعت این کار را انجام داد. مهم ترین مساله انتخاب بهترین دندانپزشک در این حوزه و نیز انتخاب بهترین برند کامپوزیت دندان می باشدکه ضمن افزایش طول عمر روکش، طبیعی تر بودن آن را نیز تضمین می نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه