کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > چگونه ورم صورت بعد از ایمپلنت را کنترل نماییم

چگونه ورم صورت بعد از ایمپلنت را کنترل نماییم

عناوین محتوایی که می خوانیم .

ورم صورت بعد از ایمپلنت

تورم یکی از عوارض ایمپلنت دندان می باشد. ولی اینکه چگونه ورم صورت بعد از ایمپلنت دندان را کنترل نماییم؟ یکی از سوالاتی که اغلب برای بیماران پیش می آید. تورم یکی از شاخص ترین و بارزترین عوارضی است که بعد از ایمپلنت دندان در صورت مشخص می شود. این عارضه می تواند در کنار دردناک بودن،ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اینکه چگونه بتوان آن را کنترل و رفع نمود، می تواند حائز اهمیت باشد. البته باید خاطر نشان کنیم ورم موضوع بسیار نگران کننده و خاصی نمی باشد و بار عایت مواردی که در این مقاله توضیح داده می شود، به راحتی رفع می شود. هرچند برای کنترل آن به چند روز زمان نیاز داریم، ولی نکته مثبت این است که به راحتی قابل رفع شدن می باشد. در این مقاله در خصوص علل ایجاد تورم، راه های درمان و کنترل آن و … صحبت خواهیم نمود.

آشنایی با علل ایجاد تورم صورت

آشنایی با علل ایجاد تورم صورت

آشنایی با علل ایجاد تورم صورت بعد از ایمپلنت دندان

علت ایجاد ورم مربوط به جراحی است که در دندان انجام شده است. در مرحله اول برای کاشت ایمپلنت دندان برای قرار دادن و نصب پایه نیاز است که اقداماتی انجام شود. ابتدا لثه را مقداری برش می دهند تا بستر مناسب برای قرار دادن پست ایجاد شود. در این حالت که لثه سوراخ می شود و فشاری به این ناحیه وارد می شود، احتمال تورم و درد ناشی از آن نیز بیشتر می شود. بعد از قرار دادن پایه که به عنوان ریشه دندان عمل می کند، محل برش داده شده بخیه زده می شود. با قرار دادن پایه در محل خود، مقداری تورم در صورت بیمار ایجاد می گردد. البته همانطور که گفته شد این مشکل خاص و غیر قابل درمان نمی باشد و با رعایت دستورالعمل هایی می توان آن را تا حد زیادی از بین برد و کنترل نمود. هرچند این تورم بعد از چند روز بهبود می یابد.

چگونه می توان ورم صورت بعد از ايمپلنت دندان را کنترل کرد

یکی از عوارض شایع ایمپلنت دندان را می توان درد و تورم دانست. معمولا درد و ناراحتی به دلیل سوراخ شدن و برش در لثه و قرار دادن پایه ایمپلنت و پیچ کردن آن به استخوان فک غیر قابل اجتناب است . بنابراین بهتر است ابتدا درد را با استفاده از مسکن هایی که تجویز می شود، رفع نمود. سپس تورم صورت از عوارض دیگر این روش می باشد که به این روش می توانید آن را کنترل نمایید: در صورتی که احساس ورم در صورت خود دارید، توصیه می شود از کمپرس یخ یا آب سرد بر روی صورت خود استفاده کنید. می توانید مستقیما کمپرس را روی گونه و صورت خود قرار داده و بعد از چند دقیقه آن را بردارید. سپس به پوست صورت خود کمی استراحت داده و مجددا این کار را تکرار کنید.

می توانید این کار را به مدت 48 ساعت تکرار کنید و بعد از آن نیاز است از کمپرس گرم برای برگرداندن گردش جریان خون به صورت استفاده نمایید. راهکار بعدی می تواند بالا نگهداشتن سر در زمان استراحت باشد. باید از دو عدد بالش زیر سر خود استفاده کنید و سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید تا میزان خونریزی به حداقل برسد. با کاهش خونریزی، تورم نیز به مرور کم می شود. در صورتی که با این دو روش تورم کاهش پیدا نکرد و یا وسعت و میزان آن افزایش پیدا کرد، توصیه می شود با دندانپزشک خود مشورت نمایید. ممکن است عفونت در این ناحیه ایجاد شده باشد یا اینکه ایمپلنت دندان با شکست مواجه شده باشد. هر چند احتمال این دو مورد بسیار نادر است، ولی نیاز است به پزشک مراجعه نمایید تا علت عدم کاهش تورم بررسی شده و درمان شود.

آبسه لثه بعد از ایمپلنت دندان

آبسه لثه بعد از ایمپلنت دندان

آبسه لثه بعد از ایمپلنت دندان

یکی دیگر از علل تورم صورت بعد از ایمپلنت دندان می تواند مربوط به آبسه لثه باشد. آبسه لثه در اثر عفونت ایجاد می گردد. بنابراین ضروری است از آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت دندان استفاده نمایید. عفونت می تواند باعث شکست در جراحی کاشت دندان شود. بهتر است این موضوع را جدی بگیرید. یکی از علل عفونت در لثه، عدم جایگذاری صحیح پایه در محل استخوان است. در صورتی که این پایه به درستی نصب نشود و پیچ نخورد، ممکن است بعد از قرار دادن آن در استخوان، به خوبی جوش نخورده و در محلی که لثه برش داده شده، میکروب ها و باکتری ها تجمع پیدا کنند. این عامل عفونت در لثه و ایجاد آبسه در این محل می باشد. بنابراین توصیه می شود که داروها را سرموقع و به صورت منظم مصرف نمایید تا از ایجاد مشکلات ایمپلنت از جمله عفونت و … پیشگیری شود.

لزوم استراحت و پرهیز از فعالیت های ورزشی برای کاهش میزان تورم

معمولا بعد از ایمپلنت دندان توصیه می شود تا یک هفته استراحت کامل داشته باشید و از انجام فعالیت های بدنی خودداری نمایید. چون جراحی در محل دندان صورت گرفته و لثه بخیه زده شده است و محل جراحی باز است، احتمال آسیب رسیدن و باز شدن بخیه در اثر عدم استراحت کافی بسیار زیاد است. بنابراین حداقل به مدت چند هفته نیاز است از انجام فعالیت های ورزشی و بدنی خودداری نمایید. استراحت در روزهای اول درمان نقش مهمی در کاهش عوارض پس از ایمپلنت دندان خواهد داشت. یکی از این عوارض تورم بعد از آن است که با این روش می توان تا حدود زیادی از گشترش و میزان آن جلوگیری نموده و آن را کنترل کرد. در صورت انجام فعالیت های ورزشی شدید یا برداشتن اجسام سنگین و خم شدن می توان گفت به محل جراحی فشار آمده و می تواند عامل افزایش درد و میزان ورم صورت گردد.

درمان ورم صورت در ایمپلنت در تهران دکتر دهقان

ایمپلنت دندان در مرحله اول چون به صورت عمل جراحی آغاز می شود، مانند سایر جراحی ها نیاز به رعایت نکات مراقبتی برای کاهش عوارض دارد. یکی از این عوارض شایع مربوط به ورم صورت می شود. اینکه چگونه ورم صورت بعد از ایمپلنت را کنترل نماییم مربوط به رعایت نکاتی مانند استراحت و عدم فعالیت های ورزشی، قرار دادن کمپرس یخ یا آب سرد به مدت 48 ساعت و در زمان های مشخص بر روی صورت و نیز بالا نگهداشتن سر نسبت به بدن می باشد.همچنین برای درمان ورم میتوانید به ایمپلنت در تهران دکتر دهقان مراجعه داشته باشید یا بصورت تلفنی با ما در تماس باشید .

قیمت کاشت دندان در ایمپلنت تهران

برای اطلاع از قیمت کاشت دندان در تهران دکتر دهقان می توانید با تیم کلینیک ما در ارتباط باشید .

ارسال یک دیدگاه