پودر استخوان برای ایمپلنت

پودر استخوان برای ایمپلنت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

اگر چه اکثر افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستند، اما در صورت پایین بودن تراکم استخوان به پیوند استخوان نیاز است تا کاشت دندان با موفقیت انجام شود. سوالی که برای افراد نیازمند به پیوند استخوان به وجود می‌آید این است که مواد اصلی مورد نیاز برای پیوند استخوان کدامند؟ پودر استخوان یکی از موادی است که برای بسیاری از افراد ناشناس است؛ اما در صنعت دندانپزشکی برای موفقیت ایمپلنت‌ ضروری خواهد بود.

بنابراین اگر دندانپزشک شما تشخیص داد که به پیوند استخوان نیاز دارید نگران نشوید؛ چرا که برای افزایش کیفیت و دوام ایمپلنت‌ حائز اهمیت است. در ادامه با ما همراه باشید تا به پودر استخوان و انواع آن بپردازیم.

پودر استخوان چیست؟

پیش از کاشت ایمپلنت، دندانپزشک استحکام استخوان فک بیمار را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که برای انجام کاشت مناسب است. به دلایل مختلف ممکن است استخوان فک دچار تحلیل شده باشد و در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد که فک بیمار توانایی لازم جهت قرار دادن پیچ ایمپلنت‌ را ندارد، باید پیوند استخوان انجام شود. در جراحی دهان و پریودنتال و پیوند استخوان از پودر معدنی استخوان استفاده می‌شود.

این پودر رشد سلول‌های بنیادی بدن را تحریک می‌کند تا در ناحیه فک، استخوان جدیدی تشکیل دهند.

انواع پودر استخوان

شاید برایتان تعجب‌آور باشد اما پودر استخوان دارای انواع مختلفی است‌. به طور کلی سه نوع پودر استخوان وجود دارد که بر اساس منبع مواد استخوانی استفاده می‌شوند. در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

پودر استخوان اتوژن

پودر استخوان اتوژن که با نام اتوگرافت نیز شناخته می‌شود یکی از انواع پودر استخوان است که مواد استخوانی را از قسمت دیگری از بدن به دست می‌آورد. بر اساس میزان استخوان مورد نیاز بیمار، می‌توان مواد استخوانی را از قسمت‌هایی مانند لگن، جمجمه، ساق پا یا چانه برداشت. مزیتی که این نوع پودر استخوان دارد این است که مواد استخوانی خارج شده زنده هستند و به سرعت رشد سلول‌های استخوانی را تحریک می‌کنند.

پودر استخوان آلوژنیک

پودر استخوان آلوژنیک یا آلوگرافت به این صورت است که از بدن افراد دیگر استخراج می‌شود. زمانی که استخوان از شخص دیگری گرفته می‌شود، ابتدا باید خشک شود تا رطوبت باقیمانده آن از بین رود؛ سپس می‌توان آن را در بدن بیمار قرار داد. از آلوگرافت‌ها برای پر کردن قسمت‌های خالی استفاده می‌شود و نمی‌توانند رشد استخوانی به همراه داشته باشند.

البته برخی از دندانپزشکان از داربست استفاده می‌کنند تا آلوگرافت قابلیت رشد در اطراف چارچوب را داشته باشد و بتواند منجر به افزایش توده استخوانی شود.

پودر استخوان زنوژنیک

پودر استخوان زنوژنیک یا بیگانه‌زا از بدن انسان گرفته نمی‌شود. این پودرهای استخوان از حیواناتی مانند گاو به دست می‌آیند. این نوع پودرها پیش از استفاده به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که توسط بدن پذیرفته می‌شوند و مشکلی به همراه نخواهند داشت. مزیت اصلی این روش این است که به برداشت استخوان بیمار نیازی نخواهد بود. اما ممکن است رشد استخوان کمی طول بکشد و زمان بهبودی را طولانی‌تر کند.

عوامل موثر بر قیمت پودر استخوان

قیمت پودر استخوان مورد استفاده برای ایمپلنت‌ به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر یک از این عوامل به تنهایی می‌توانند قیمت پودر استخوان را دچار تغییرات فراوانی کنند. در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:

برند

یکی از عواملی که می‌تواند قیمت پودر استخوان ایمپلنت را دستخوش تغییر کند، برند آن است. برندهای پودر استخوان مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که برندهای معروف و معتبر معمولا قیمت بالاتری برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. البته کیفیت و کارایی این محصولات نیز در مقایسه با سایر برندها بهتر است و دندانپزشکان توصیه می‌کنند که از این پودر استخوان‌ها استفاده شود.

نوع

دومین موردی که بر قیمت پودر استخوان تاثیر می‌گذارد، نوع آن است. پودر استخوان به صورت طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی از آن‌ها در بازار موجود است که انواع طبیعی آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند. دندانپزشک شما بر اساس نیازتان مناسب‌ترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی نه تنها بر قیمت پودر استخوان تاثیرگذار است؛ بلکه کل هزینه ایمپلنت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما برای خرید مواد غذایی و لباس نیز بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف، هزینه متفاوتی پرداخت می‌کنید. این مورد قیمت پودر استخوان را تا حد زیادی دستخوش تغییرات می‌کند.

به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارد که می‌توانند قیمت پودر استخوان ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود که در این زمینه بر اساس نظر دندانپزشک خود عمل کنید و پودر استخوان را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

ارسال یک دیدگاه