کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > طول درمان ایمپلنت دندان – ایمپلنت چقدر طول میکشد؟

طول درمان ایمپلنت دندان – ایمپلنت چقدر طول میکشد؟

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین سوالاتی که بیماران می پرسند در خصوص طول درمان ایمپلنت دندان می باشد. حال به هر دلیلی که بیمار دندان خود را ازدست داده است، نبود آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نحوه غذاخوردن، صحبت و کردن و … گردد. بنابراین سرعت در انجام این جراحی ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد. در این مقاله می خواهیم در این خصوص مطالبی را توضیح دهیم تا به پرسش های پیش آمده پاسخ داده شود. ابتدا باید در خصوص مراحل انجام جراحی ایمپلنت دندان توضیحاتی داده شود تا در این حین بتوانید با مدت زمان لازم برای درمان و اقداماتی که در هر مرحله انجام می شود آشنا شوید. یکی از مهم ترین و اولین اقدامات در این زمینه جستجو و انتخاب بهترین مرکز ایمپلنت دندان می باشد که بتوان ضمن کاهش عوارض ناشی از عمل، روند درمان را کوتاه تر نمود.

آشنایی با مراحل کاشت ایمپلنت دندان

در این قسمت با مراحل مختلف کاشت ایمپلنت دندان آشنا می شویم و سپس توضیحات تکمیلی در این زمینه داده خواهد شد. می توان گفت اولین مرحله مراجعه به ایمپلنتیست می باشد تا مراحل اولیه معاینه و مشاوره صورت گیرد . در مرحله بعد و پس از انجام آزمایشات و معاینات مربوطه نوبت به کاشت ایمپلنت دندان که شامل نصب ریشه مصنوعی و تاج دندان می باشد می رسد. این در صورتی است که نصب ریشه مصنوعی با موفقیت انجام گرفته باشد و نیاز به جراحی ها و درمان های جانبی نداشته باشیم. حال کلیه این مراحل به صورت تفصیلی توضیح داده می شود.

طول درمان ایمپلنت دندان 569496494

معاینه و مشاوره توسط ایمپلنتیست

معمولا این مرحله توسط یکی از جراحان بهترین مرکز ایمپلنت دندان و به صورت رایگان انجام می گیرد. جراح با معاینه، وضعیت کلی بیمار را بررسی نموده و مشاوره و پیشنهادات لازم در این خصوص داده می شود. در صورت نیاز و تایید انجام کاشت دندان، عکس سیتی اسکن از دهان بیمار گرفته می شود تا روند کلی درمان مشخص گردد. در صورتی که فاصله بین از دست دادن دندان و مراجعه برای کاشت دندان جایگزین کوتاه تر باشد، نتایج موفق تری را به دنبال خواهد داشت و طول دوره بهبود و درمان کوتاه تر خواهد شد. توصیه می شود در این مرحله کلیه سوالات و ابهامات خود را از ایمپلنتیست پرسیده و با آگاهی کامل وارد مرحله بعد شوید.

کاشت ایمپلنت دندان

در صورتی که پس از معاینه جراح پیشنهاد کاشت ایمپلنت دندان را داده باشد، مراحل زیر باید انجام گیرد: نصب ریشه مصنوعی و نصب تاج دندان. در این قسمت ریشه مصنوعی درداخل استخوان قرار داده می شود تا به استخوان فک جوش بخورد. مدت زمان لازم برای این جراحی 1 تا نهایت 2 ساعت طول می کشد. سپس فرصت داده می شود تا این ریشه جوش بخورد. برای اینکار مدت 6 تا 8 ماه زمان لازم است. حداقل و حداکثر این مدت به وضعیت استخوان بیمار برای جوش خوردن بستگی دارد. جنس این ریشه از تیتانیوم که با استخوان های بدن سازگاری بیشتری دارد، می باشد. این سازگاری باعث ترمیم سریعتر محل جراحی و بهبودی خواهد شد. طی این مرحله استخوان اطراف فک با این ریشه مصنوعی آمیخته شده و محکم آن را در جایی که تعبیه شده نگه می دارد. این مدت برای گذاشتن تاج سپری شود.

تا زمان جوش خوردن ایمپلنت دندان، مراقبت و حفاظت از آن بسیار مهم می باشد. جلوگیری از عفونت با رعایت بهداشت دهان و دندان و سایر مراقبت ها که جراح توصیه می کند، باعث می شود بدون نیاز به درمان های بیشتر روند درمان طی شود. عدم مراقبت منجر به آسیب به استخوان فک و تحلیل لثه می شود و ممکن است بیماری های ناشی از عفونت نیز بیمار را درگیر نماید. در صورت آسیب به این منطقه ممکن است نیاز به پیوند استخوان شود که همین نکته باعث افزایش طول روند درمان به مدا 3 تا 4 ماه خواهد شد. بهتر است به تمامی توصیه ها عمل نمایید تا موفقیت آمیز بودن این نوع درمان تضمین گردد.

مرحله نصب تاج ایمپلنت دندان

بعد از گذشت مدت زمان لازم و جوش خوردن استخوان فک به ریشه مصنوعی، نوبت گذاشتن تاج ایمپلنت می باشد. ایمپلنتیست ابتدا وضعیت استخوان و جوش خوردن آن را بررسی می نماید. در صورتی که وضعیت برای گذاشتن تاج مناسب باشد، جراحی مورد نظر را انجام می دهد. در غیر این صورت نوع درمان ممکن است متفاوت گردد. برای نصب تاج ایمپلنت، ابتدا قالبی از دندان مورد نظر گرفته می شود تا وضعیت نهایی دندان از لحاظ اندازه، شکل و رنگ مشخص گردد. در نهایت پس از تایید این مرحله نیز به اتمام می رسد. این دوره نیاز به دو جلسه مراجعه به جراح دارد که در فاصله های زمانی هر دو هفته صورت می گیرد. در نهایت می توان گفت بدون در نظر گرفتن مشکلات و عوارض جانبی، تعداد جلسات ایمپلنت دندان 4 جلسه می باشد. مراقبت های قبل و بعد از این مرحله نیز اهمیت زیادی در کاهش مدت زمان درمان دارد.

طول درمان ایمپلنت دندان 949498494

نیاز است برای چکاپ های منظم به دندانپزشک مراجعه نمایید تا وضعیت دندان ها مورد بررسی نهایی قرار گیرد. نیاز است محل مورد نظر جراحی مورد پاکسازی منظم قرار گیرد. این مراقبت ها در طول عمر و ماندگاری ایمپلنت کاشته شده بسیار موثر می باشد. خاطر نشان می کنیم که درمان و دوره بهبود در دندان های فک بالا طولانی تر می باشد و این موضوع مربوط به نرم بودن بافت استخوان فک در این ناحیه دارد. در فک پایین به علت تراکم بالای استخوان فک، این مراحل سریع تر اتفاق می افتد.

ارسال یک دیدگاه