پیاده روی بعد از ایمپلنت

پیاده روی بعد از ایمپلنت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

معمولا کسانی که ورزش و پیاده روی می‌کنند این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا بعد از کاشت ایمپلنت در تهران باز هم می‌توانند پیاده روی داشته باشند؟ برخی از افراد فکر می‌کنند که ایمپلنت نیز مانند ترمیم دندان است و بلافاصله پس از انجام آن می‌توانند ورزش را ادامه دهند. اگر چه به نظر می‌رسد پیاده روی یک ورزش ساده است و نمی‌تواند مشکلی برا ایمپلنت به وجود آورد؛ اما این طرز فکر کاملا غلط است.

در صورتی که پیاده روی را زودتر از موعد شروع کنید می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای ایمپلنت شود. بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟ پیاده روی بعد از کاشت ایمپلنت چه عوارضی دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

عوارض پیاده روی بعد از ایمپلنت

معمولا همه دندانپزشکان توصیه می‌کنند که پس از کاشت ایمپلنت برای مدت کوتاهی از پیاده روی کردن خودداری کنید؛ چرا که ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

خونریزی لثه

یکی از عوارضی که ورزش و پیاده روی بعد از کاشت ایمپلنت به وجود می‌آورند، خونریزی لثه است. باید به مدت ۴۸ ساعت پس از ایمپلنت از انجام فعالیت‌های سنگین و شدیدی مثل ورزش خودداری کنید؛ در غیر این صورت لثه شما دچار خونریزی می‌شود.

ضعف جسمانی

پس از کاشت ایمپلنت، دندانپزشک یک رژیم غذایی مناسب و مقوی به شما می‌دهد که باید تا ۴۸ ساعت پس از عمل آن را رعایت نمایید‌. برای مثال نباید غذاهای جویدنی و سفت مصرف کنید و این مسئله باعث می‌شود که از نظر جسمی ضعیف شوید. علاوه بر این آنتی بیوتیک‌هایی که در این دوره مصرف می‌کنید خواب‌آور هستند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از پیاده روی بعد از کاشت ایمپلنت خودداری نمایید.

افزایش درد

زمانی که بعد از ایمپلنت فعالیت و حرکات سنگین انجام می‌دهید، خون‌رسانی در اطراف ناحیه تحت درمان افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که درد شما بیشتر شود.

بهترین زمان برای پیاده روی پس از ایمپلنت

دندانپزشکان تاکید می‌کنند که بعد از کاشت ایمپلنت به مدت یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. پس از گذشت دو هفته از جراحی‌ نیز باید به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا وضعیت دهان، دندان و لثه شما را بررسی کند. در صورتی که ناحیه تحت درمان بهبود یافته بود می‌توانید مجددا برای انجام پیاده روی اقدام کنید. البته به مدت دو ماه باید با دقت و به آرامی پیاده روی کنید و ترجیحا فقط چند روز در هفته این کار را انجام دهید.

حتی اگر انجام پیاده روی برای شما اهمیت زیادی دارد باز هم لازم است تا آن را با دقت بیشتری انجام دهید؛ چرا که در این زمان سلامت لثه، فک و دندان‌هایتان در اولویت قرار دارند. زمان دقیقی برای شروع ورزش و پیاده روی بعد از ایمپلنت نمی‌توان در نظر گرفت و این موضوع به واکنش بدن شما و میزان مراقبتتان بستگی خواهد داشت.

مراقبت های لازم برای پیاده روی بعد از ایمپلنت

برای اینکه نتیجه حاصل از کاشت ایمپلنت موفقیت‌آمیز باشد و این عمل دردناک و پرهزینه با شکست روبرو نشود، باید با مراقبت‌های لازم بعد از ایمپلنت که دندانپزشکان بر روی آن‌ها تاکید می‌کنند آشنا باشید و بر اساس آن‌ها پیش بروید. برای مثال از انجام ورزش‌های سنگین، دویدن و پریدن خودداری کنید؛ چون در برخی موارد بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت شدید باعث پس زدن ایمپلنت خواهد شد.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که باعث افزایش فشار جسمی می‌شوند دوری نمایید‌. گاهی اوقات حتی یک پیاده روی ساده هم می‌تواند در روند بهبود ناحیه تحت درمان اختلال ایجاد کند. توجه داشته باشید که در صورت انجام پیاده روی بعد از کاشت ایمپلنت، هنگامی که احساس کردید ضربان قلبتان بالا رفته است یا خونریزی مشاهده کردید، سریعا آن را متوقف کنید‌. سعی کنید پیاده روی آرام و آهسته‌ای داشته باشید تا به این مشکل دچار نشوید.

آیا بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت می توان پیاده‌ روی را شروع کرد؟

بیمارانی که به پیاده روی عادت دارند از دندانپزشک خود سوال می‌کنند که آیا بلافاصله بعد از جراحی می‌توانیم پیاده روی را شروع کنیم؟ در این زمان ایمپلنتولوژیست به شما توصیه می‌کند تا اجازه دهید ابتدا زخم‌هایتان بهبود یابند؛ سپس پیاده روی کنید. در صورت انجام پیاده روی نیز نباید به سرعت راه بروید؛ چون زمانی که به سرعت راه می‌روید و پاهای خود را محکم به زمین فشار می‌دهید ناحیه تحت درمان دچار تروما خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران بپردازیم و به سوالات آن‌ها در رابطه با پیاده روی بعد از کاشت ایمپلنت پاسخ دهیم. ایمپلنت یکی از موثرترین و در عین حال حساس‌ترین درمان‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است که اگر بیماران طبق دستورات پزشک پیش نروند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ایمپلنت وارد خواهد شد.اگر قصد انجام ایمپلنت دارید میتوانید کاشت دندان در تهران را به بهترین جراح فک و صورت رجوع کنید تا از ریسک کاشت ایمپلنت بکاهید.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر دندانپزشکتان ورزش و پیاده روی را برای شما ممنوع کرد، از انجام آن خودداری کنید. در رابطه با شروع مجدد پیاده روی نیز باید با دکترتان مشورت نمایید. به طور کلی در روزهای اول بعد از کاشت ایمپلنت تنها اجازه انجام حرکات آرام را خواهید داشت. حرکات سنگین می‌توانند مشکلات متعددی برای شما به دنبال داشته باشند.

ارسال یک دیدگاه