کجا ایمپلنت کنم

کجا ایمپلنت کنم

عناوین محتوایی که می خوانیم .

در صورتی که دندان‌هایتان را از دست داده‌اید و به دنبال جایگزین کردن آن‌ها هستید، کاشت ایمپلنت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر قصد انجام این روش را دارید احتمالا یکی از سوالاتی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که کجا ایمپلنت‌ کنم؟ توجه داشته‌ باشید که همه دندانپزشکان نمی‌توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند و برای انجام این کار باید به متخصصان ایمپلنت‌ یا ایمپلنتولوژیست‌ها مراجعه کنید.

کاشت و ترمیم ایمپلنت باید توسط افراد باتجربه و آموزش دیده انجام شود تا موفقیت‌آمیز باشد؛ چرا که این روش به تکنیک و دانش زیادی نیاز دارد. بنابراین اگر قصد کاشت ایمپلنت را دارید حتما این کار را نزد متخصصان ماهر انجام دهید. برای آشنایی با ویژگی‌های بهترین متخصص کاشت دندان، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه بهترین متخصص کاشت ایمپلنت را انتخاب کنم؟

برای اینکه بتوانید یک کلینیک یا دندانپزشک خوب برای کاشت ایمپلنت انتخاب کنید، باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ایمپلنت دندان یکی از تخصصی‌ترین درمان‌ها است و در اکثر مواقع توسط یک تیم از دندانپزشکان ماهر انجام می‌شود. معمولا دندانپزشکان از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها گرد هم می‌آیند تا بهترین درمان را برای بیمار انجام دهند.

از آنجایی که ایمپلنت مراحل مختلفی دارد و نیاز به دانش جراحی، دانش پروتز و ساخت روکش خواهد داشت، از دندانپزشکان مختلف استفاده می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین متخصص را برای کاشت دندان انتخاب کنید، باید در ابتدا شرایط دهان و دندان‌های خود را بسنجید و بر اساس آن یک دندانپزشک متخصص پیدا کنید.

ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت

مهم‌ترین ویژگی که یک متخصص ایمپلنت باید دارا باشد، داشتن دانش عملی و تجربه بالا است. جراحی ایمپلنت فرآیندی پیچیده است و به دقت زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، دندانپزشک باید بتواند در مواقع حساس تصمیمات صحیحی بگیرد. در صورتی که ایمپلنتولوژیست نتواند فک را به درستی سوراخ کند باعث صدمه دیدن اعصاب این ناحیه می‌شود و بیمار دچار بی‌حسی در قسمت فک و دندان‌ها خواهد شد.

سوراخ کردن فک بالا و دندان‌های جلو نیز نیاز به دقت فراوان دارد. اگر دندانپزشک در انجام این کار دقت کافی نداشته باشد، ممکن است راه ورودی به سمت حفرات بینی باز کند که نتیجه آن عفونت‌های شدید سینوسی هستند‌. بهترین متخصص ایمپلنت‌ باید از برندهای مرغوب و تجهیزات پیشرفته استفاده کند. ایمپلنت‌های باکیفیت و مرغوب از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین توجه داشته باشید که دلیل دستمزد پایین برای این کار، احتمالا استفاده از مواد بی‌کیفیت خواهد بود.

ایمپلنت‌های ارزان قیمت، دوام و طول عمر کمی دارند و ممکن است بیمار را با عفونت‌های شدید روبرو کنند. بنابراین توصیه می‌شود که برای کاشت ایمپلنت از دندانپزشکانی کمک بگیرید که از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند.

روش انتخاب بهترین متخصص کاشت ایمپلنت

برای اینکه بتوانید بهترین متخصص کاشت ایمپلنت را انتخاب نمایید باید به نکات زیر توجه کنید:

تحصیلات

اگر چه اکثر دندانپزشکان می‌توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند، اما آیا بهتر نیست برای انجام این جراحی حساس و پیچیده از افرادی که دانش و تجربه بیشتری دارند کمک بگیرید؟ مسلما دندانپزشکانی که دوره‌های تخصصی مربوط به جراحی و کاشت ایمپلنت را گذرانده‌اند، بهتر از دندانپزشکان عمومی می‌توانند این کار را انجام دهند. بنابراین در زمان انتخاب متخصص ایمپلنت‌ حتما به تحصیلات و تخصص او توجه داشته باشید.

تجربه

همانطور که پیش از این گفته شد، مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان انتخاب متخصص ایمپلنت‌ باید توجه داشته باشید، میزان تجربه او است. دندانپزشکی که برای سال‌های طولانی در زمینه کاشت ایمپلنت فعالیت کرده است در مقایسه با دندانپزشکان تازه وارد، دانش عملی بیشتری خواهد داشت. همچنین در صورت ایجاد مشکل می‌تواند بهترین تصمیم را اخذ کند.

ارتباط موثر با بیمار

بهترین متخصص ایمپلنت‌ باید ارتباط موثری با بیمار برقرار کند و به خواسته‌ها و انتظارات او گوش دهد. دندانپزشک باید روش و مراحل کاشت دندان را برای بیمار توضیح دهد تا ترس او را از بین ببرد و به او اطمینان دهد که بر اساس خواسته‌های او پیش خواهد رفت. علاوه بر این، باید روش جراحی را بر اساس وضعیت جسمانی و سلامت لثه و فک بیمار انتخاب نماید.

استفاده از تجهیزات پیشرفته

بهترین ایمپلنتولوژیست برای کاشت ایمپلنت موفق باید از جدیدترین مواد و تجهیزات استفاده کند. در جلسات مشاوره می‌توانید از دندانپزشکان در رابطه با نوع جراحی و تجهیزات مورد استفاده آن‌ها سوال کنید و بر اساس آن‌ بهترین متخصص را انتخاب نمایید.

ارسال یک دیدگاه