کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > فواید و عوارض طرح لبخند هالیوودی

فواید و عوارض طرح لبخند هالیوودی

عناوین محتوایی که می خوانیم .

برای اصلاح طرح لبخند روش های متعددی وجود دارد که برخی از این روش های عبارتند از: لمینت، کامپوزیت، بلیچینگ، روکش و ارتودنسی.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

هر نوع درمانی که سبب زیبایی لبخند بیمار شود را اصلاح طرح لبخند گویند. علاوه بر میمیک صورت، درصدی از زیبایی ظاهری فرد نیز به زیبایی و تمیز بودن دندان ها بستگی دارد. همانطور که ذکر کردیم ابتدا باید دندان های بیمار به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه پوسیدگی در دندان های بیمار وجود ندارد. در معاینه، آناتومی لثه، فک و دندان ها مورد بررسی واقع می شود تا مشکلات و پوسیدگی های دندان مشخص شود و در صورتی که در دهان فرد مشکلاتی مانند خون ریزی، عفونت و … وجود داشته باشد درمان آن ها باید ابتدا انجام شود و بعد طرح لبخند اصلاح شود. لثه های فرد هیچ گونه عفونتی نباید داشته باشند و درمان و ترمیم لثه باید پیش از اطلاح طرح لبخند انجام شود.

 

طرح لبخند هالیوودی 7949466

 

چندین دلیل برای لبخند زدن

1- لبخند زدن سبب می شود تا سلامتی روح و روان انسان بهبود پیدا کند.

2- لبخند طول عمر افراد را افزایش می دهد.

3- خستگی انسان با لبخند زدن رفع می شود و معمولا لبخند زدن سبب کاهش خستگی می شود و حتی برای دقایقی انسان طعم آرامش را حس می کند.

4- بهترین ماساژ برای صورت لبخند است.

5- لبخند سبب می شود فرد بیشتر به دندان هایش توجه کند.

6- صورت فرد با لخند شاداب تر به نظر می رسد و اعتماد به نفسفرد نیز افزایش پیدا می کند. گاهی لبخند سبب می شود تا اطرافیانمان نیز لبخند بزنند.

مواردی که در طرح لبخند هالیوودی اهمیت دارند

1- حتما قبل از سفید کردن دندان باید به پوسیدگی دندان توجه شود، در غیر این صورت مشکلات زیادی بوجود می آید.

2- روکش های دندانی دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند که توسط دندان پزشک تشخیص داده می شوند، از روکش دندان برای اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود.

3- در طراحی لبخند هالیوودی باید نسبت طلایی دندان ها مورد توجه قرار گیرد و طرح لبخند متناسب با طول و عرض دندان ها باشد.

4- طرح لبخند هالیوودی با کاشت نگین نیز از روش هایی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. در این روش مهره های کوچکی که به رنگ نقره ای هستند بر روی دندان های بیمار قرار می گیرند. این نگین ها با وجود انعکاس نور سبب درخشندگی می شوند و بسیار زیبا هستند. شایان ذکر است که انجام چنین مرحله ای اصلا واجب نیست و سلیقه ای می باشد.

5- در صورتی که دندان های شما دارای ارتودنسی می باشند اما نیاز به سفید شدن نیز دارند بهتر است از سفید کننده دندان استفاده کنید زیرا محلی که براکت ها قرار می گیرند به مرور زرد می شوند، بنابراین برای اطلاح طرح لبخند و ایجاد لبخند هالیوودی در اولین مرحله باید زردی روی دندان ها پاک شوند.

6- لبخند هالیوودی در مواقعی بسیار جذاب و چشم گیر است که هماهنگ با خطوط لثه ای باشد. خطوط لثه باید هم راستا و مرتب و قرینه باشند تا لبخندی زیبا بوجود آید. در اطلاح طرح لبخند اصولا قرمزی لثه بسیار به چشم می آید و عدم تناسب لثه ها سبب بروز مشکل در زیبایی طرح لبخند می شود.

7- در اولین مرحله باید پوسیدگی های دندان رفع شوند و بعد به سراخ اصلاح طرح لبخند و طرح لبخند هالیوودی رفت. پوسیدگی دندان ها سبب می شوند تا دیگر دندان های فرد نیز آسیب ببینند. هر چه پوسیدگی ها سریع تر درمان شوند، هزینه درمان نیز کمتر خواهد شد.

8- باندینگ روشی است که اصولا برای بیمارانی استفاده می شود که دندان ترک خورده دارند و یا رنگ دندان هایشان تغییر کرده است. در واقع این روش درمانی هیچ گونه خطری وجود ندارد. یکی دیگر از موارد استفاده از باندینگ برای حذف فضای خالی بین دندان ها می باشند.

9- طراحی لبخند هالیوودی به روش روکش دندان یکی از موضوعات مهم و کاربردی محسوب می شود. بعد از این که دندان ها سفید شدند، روکش دندان های زرد و سیاه در اولویت قرار می گیرند. روکش های سرامیکی به سفیدی دندان ها کمک بزرگی می کنند. این روکش ها با چسب های مخصوصی بر روی دندان های بیمار قرار می گیرند.

 

طرح لبخند هالیوودی 4949849

 

کارکرد نرم‌افزار در طراحی لبخند هالیوودی

برخی از کلینیک ها از نرم افزارهایی برای طراحی لبخند بیمار استفاده می کنند تا بیمار قبل از فرایند ترمیم درک درستی از این کار داشته باشد و نتیجه تقریبی کار را مشاهده کند. نرم افزار طراحی لبخند اطلاعاتی در اختیار بیمار قرار می دهد که عبارتند از:

1- شکل، تناسب دندان و خط لثه، اندازه دندان ها و مطابقت آن ها با آناتومی دندان و دهان بیمار در این نرم افزار به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

2- طرح سه بعدی شبیه سازی شده از لبخند بیمار در این روش به بیمار نشان داده می شود.

3- به کمک این نرم افزار بیمار می تواند نتیجه نهایی را مشاهده کند و نظرات خود را با دندان پزشک درمیان بگذارد.

4- این نرم افزار تنها به دهان و دندان نمی پردازد و برای موارد دیگر مانند بررسی دو مردمک چشم و یا فاصله گوشه لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی چقدر است؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، اطلاح طرح لبخند شامل مواردی مانند لمینت کردن، روکش گذاری، بلیچینگ، ارتودنسی و… می شود که همه افراد به تمامی این موارد نیاز ندارند. هزینه اصلاح طرح لبخند برای هر فرد با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است و باید توسط دندان پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال یک دیدگاه