عکس ایمپلنت کامل دندان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

عکس ایمپلنت کامل دندان

از دست دادن دندان‌ها تاثیر منفی بر روی زیبایی و سلامتی می‌گذارد. کسی که دندان‌هایش از دست رفته باشند نمی‌تواند به درستی غذا بخورد و همین موضوع باعث کاهش وزن و مشکلات گوارشی زیادی برای او می‌شود. علاوه بر این اعتماد به نفس او را کاهش می‌دهد و فرد نمی‌تواند به خوبی صحبت کند یا لبخند بزند. ایمپلنت کامل دندان یک درمان تخصصی می‌باشد که زیبایی و استحکام زیادی را برای دندان‌های شما به همراه می‌آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا به مزایا و مراحل این درمان محبوب بپردازیم.

عکس ایمپلنت دندان قبل و بعد

اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید، کافی است عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان را ببینید تا برای انجام این کار مصمم شوید. ایمپلنت مزایای بی‌شماری برای شما به همراه خواهد داشت که برخی از آن‌ها عبارتند از:

محافظت از سلامت استخوان

فضای خالی دندان‌ها می‌تواند مشکلات زیادی از جمله آسیب به استخوان فک را به دنبال داشته باشد. بنابراین در صورتی که از دندان‌های طبیعی خود به درستی مراقبت نکنید، استخوان شما نیز آسیب می‌بیند و استحکام خود را از دست می‌دهد. تنها روشی که می‌توانید از آن برای تقویت و ترمیم دندان‌ها استفاده کنید، ایمپلنت است. ایمپلنت نه تنها به رشد مناسب استخوان کمک می‌کند؛ بلکه از رسیدن آسیب به آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

ماندگاری طولانی مدت

پل‌هایی که برای جایگزینی دندان‌ها و مراقبت از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، فقط برای چند سال ماندگاری و دوام دارند. همچنین ممکن است به جاسازی مجدد نیاز پیدا کنند. در صورتی که ایمپلنت به درستی جاسازی شده باشد، دائمی و همیشگی خواهد بود.

بهبود رعایت بهداشت دهان و دندان

فضای خالی دندان می‌تواند به مکانی برای تجمع باقی مانده غذاها تبدیل شود. انجام ایمپلنت باعث تسهیل در رعایت بهداشت دهان و دندان می‌شود و از ابتلا به عفونت و آسیب به سایر دندان‌ها جلوگیری خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل‌های بعد از جراحی را به خوبی رعایت کنید.

عکس ایمپلنت دندان جلو

مراحل ایمپلنت دندان جلو تفاوت زیادی با ایمپلنت سایر دندان‌ها ندارد. در صورتی که قصد دارید دندان‌های قدامی خود را ایمپلنت کنید، بهتر است با مراحل آن که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم آشنا باشید:

  • برای اطمینان از تراکم و استحکام کافی استخوان فک، بیمار باید برای گرفتن عکس‌های رادیوگرافی پانوراما و عکس سی تی اسکن اقدام کند. دندانپزشک با بررسی این عکس‌ها متوجه وضعیت دهان و دندان می‌شود.
  • متخصص بر اساس اطلاعاتی که از آزمایشات و عکس‌های دندان به دست آورده است، در رابطه با روش انجام ایمپلنت، محل قرارگیری آن، زاویه و عمق فیکسچر و … تصمیم‌گیری می‌کند.
  • معمولا اکثر پزشکان عکس ایمپلنت دندان جلو را به صورت کامپیوتری بررسی می‌کنند و نتیجه کار را هم به بیمار نشان می‌دهند.
  • در مرحله بعدی از ایمپلنت دندان قدامی، در صورتی که تراکم استخوان فک بیمار کم بود، به پیوند استخوان نیاز خواهد داشت. در این زمان از قسمت‌های دیگر بدن استخوان برداشته و به فک پیوند داده می‌شود تا شرایط لازم برای انجام ایمپلنت مهیا شود.
  • در این مرحله از ایمپلنت دندان جلو، ایمپلنت داخل فک قرار می‌گیرد. معمولا این مرحله کمتر یا حدود یک ساعت طول می‌کشد و به دو صورت عادی و فوری قابل انجام است. از آنجایی که دندان جلو تاثیر به سزایی بر روی ظاهر و زیبایی افراد دارد، معمولا بیماران برای جایگزینی این دندان‌ها روش ایمپلنت فوری را ترجیح می‌دهند.
  • در آخرین مرحله، ایمپلنتولوژیست تاج دندان را بر روی فیکسچر قرار می‌دهد. دندانی که از این روش به دست می‌آید دوام بالایی داشته و تا سال‌های طولانی بدون مشکل باقی می‌ماند. البته در صورتی که بیمار روش فوری را انتخاب کرده باشد، باید در نظر داشته باشد که این دندان موقتی است و نمی‌تواند از آن برای جویدن استفاده کند. زمانی که پیچ ایمپلنت با استخوان فک ادغام شد و تاج دائمی بر روی آن قرار گرفت، دندان قابل استفاده خواهد بود.

نمونه دندان ایمپلنت شده

در صورتی که ویژگی‌های نمونه دندان ایمپلنت شده را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این روش بسیار مناسب‌تر از سایر روش‌های جایگزینی دندان است. بر خلاف دندان‌های مصنوعی نیازی نیست برای تمیز کردن ایمپلنت آن را از دهان خارج کنید؛ چرا که این دندان‌ها ثابت هستند. در نمونه دندان ایمپلنت شده هیچ تفاوتی با دندان‌های اصلی وجود ندارد و شما می‌توانید مثل دندان‌های طبیعی خود با آن‌ها رفتار کنید‌. به راحتی می‌توانید آن‌ها را مسواک بزنید، با آن‌ها غذا بخورید و بخوابید. بعد از انجام ایمپلنت به راحتی می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

ویژگی دیگری که ایمپلنت‌ دارد، سازگاری با بدن است. پایه ایمپلنت‌ را معمولا از جنس تیتانیوم می‌سازند که سازگاری بالایی با بدن دارد و در اکثر مواقع بدن آن را به عنوان ماده خارجی در نظر نمی‌گیرد. بنابراین احتمال شکست و پس زدن ایمپلنت پایین می‌باشد و همین موضوع باعث افزایش طرفداران آن شده است.

ارسال یک دیدگاه