کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است

سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است

عناوین محتوایی که می خوانیم .

لمینت دندان امروزه مورد استقبال افراد زیادی از جمله نوجوانان و یا افرادی با سن پایین تر شده است. در این مقاله می خواهیم بدانیم سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است؟ ممکن است این سوال اکثر والدین باشد و نگرانی از این موضوع که آیا این روش برای نوجوانان و سنین زیر 18 سال مناسب است یا خیر. در این روزها که بازار جراحی های زیبایی بسیار داغ شده و همه افراد به دنبال برطرف نمودن عیوب ظاهری با استفاده از متد جدید هستند، لمینت دندان نیز یک روش جذاب و مورد تایید برای بسیاری از افراد می باشد. البته باید گفت که تشخیص اینکه آیا این روش برای فرد مناسب است یا خیر بر عهده دندانپزشک می باشد. زیرا برای این روش باید پارامترهای متفاوتی را مورد بررسی قرار داد که در تخصص یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می باشد.

سن مناسب برای لمینت دندان 41453463

مناسب ترین سن برای لمینت دندان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده زیاد افراد از فضاهای مجازی، تغییرات دادن چهره و ظاهر افراد یک امر رایج و شایع می باشد. لمینت دندان نیز یکی از این روش ها است که تغییرات زیاد و ملموسی در چهره افراد ایجاد می نماید. ولی نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، سن مناسب برای بهره گیری از این روش منحصر به فرد می باشد. زیرا در این روش تغییراتی در دندان ها ایجاد می شود که باید فرد به سن مناسب رسیده باشد. تراشیدن مینای دندان یکی از این مراحل می باشد. در صورتی که فرد به سن لازم نرسیده باشد و استخوان های فرد به تکامل نرسیده باشند، تراشیدن مینای دندان به زیان بیمار خواهد بود. زیرا جلوی رشد دندان ها را خواهد گرفت و می تواند اثر مخربی بر روی دندان های بیمار داشته باشد.

در صورتی که رشد دندان ها هم ادامه یابد، روکش دندان به مرور زمان از دندان جدا می شود و به سمت پایین حرکت می کند. این موضوع می تواند ظاهر دندان ها را تغییر داده و از هدف اصلی که زیبا نمودن طرح لبخند بیمار است، فاصله بسیار زیادی گرفت. همچنین این شکاف ایجاد شده بین روکش و دندان ها می تواند محلی برای تجمع باکتری و میکروب شده و باعث پوسیدگی دندان ها و آسیب جدی به آن ها می شود. از طرفی این روش ماندگاری بیش از 10 سال خواهد داشت و تعویض یا برداشتن لمینت دندان به دلیل تراش دادن مینای دندان امکان پذیر نخواهد بود. در صورتی که لمینت برداشته شود، حساسیت دندان ها بالا رفته و ظاهر بدشکلی به آن ها می دهد. زیرا لایه ای از مینای دندان وجود ندارد و دندان ها نازک شده و ظاهر بدی خواهند داشت.

سن مناسب برای لمینت دندان 41524668320نیاز به تعویض روکش های لمینت دندان

در پاسخ به این پرسش که سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است؟ این نکته را نیز باید یادآور شویم که روکش های لمینت دندان بعد از گذشت 10 تا 20 سال باید تعویض گردند. بنابراین در صورتی که سن مناسب برای انجام لمینت دندان را برای آقایان 18 سال و برای خانم ها 16 سال در نظر بگیریم، هر فرد در طول عمر خود به صورت میانگین حداقل باید دو بار روکش لمینت دندان خود را تعویض نماید. البته این رنج سنی برای همه افراد یکسان نمی باشد. ممکن است فردی در سنین بالاتر از این سن اعلام شده، رشد دندانی خود را به پایان برساند. در صورتی که برای فرد دیگر این سن پایین تر نیز باشد. بنابراین تشخیص این نکته بر عهده دندانپزشک می باشد که با بررسی موارد مورد نظر، پایان رشد دندانی فرد را اعلام نماید یا خیر.

همچنین باید یادآور شویم که بازه زمانی 10 تا 20 سال نیز برای همه افراد یکسان نیست. ع.امل مختلفی می تواند این بازه را به 30 سال و یا برعکس کمتر از 10 سال برساند. از جمله عوامل مهم مراقبت هایی است که بعد از نصب لمینت بر روی دندان انجام می شود. در صورتی که این مراقبت ها به صورت صحیح و منظم انجام گیرد، فرد می تواند تا 30 سال نیز از این دندان های لمینت شده لذت ببرد. در غیر این صورت به سرعت مجبور به تعویض لمینت دندان خود خواهد شد که غیر از هزینه درمان، باعث آسیب به مینای دندان می شود. زیرا نیاز است مجددا مینای دندان تراشیده شود و لمینت جدید روی آن نصب گردد.

برای سنین پایین چه روشی بهتر از لمینت دندان است

ممکن است این سوال پیش آید که در سنین پایین چه روشی را برای بهبود وضع ظاهری دندان ها و تغییرات مورد نظر انتخاب نماییم. همانطور که می دانید لمینت دندان یک پوشش دهنده برای عیوب ظاهری مانند نامنظمی دندان ها، لب پر شدن و شکستن قسمتی از دندان و … می باشد. می توان گفت روش هایی مانند ایمپلنت دندان یا ارتودنسی برای سنین پایین مناسب تر می باشد. تا زمانی که بیمار به انتهای سن رشد خود برسد. در این صورت می توان برای برخی مشکلات مانند رنگ بد دندان ها یا فاصله بین دندانی از لمینت بهره گرفت. هرچند باید گفت این روش ها پیشنهادی بوده و تشخیص اینکه کدام روش برای بیمار بهتر است، در تخصص دندانپزشک می باشد. پس توصیه می شود در صورتی که فرد در سنین پایین تر از سن رشد خود قرار داشته و نیاز به اصلاحاتی در وضعیت دندانی خود دارد، به دندانپزشک مراحعه نمایید تا تشخیص درمان انجام گیرد.

کاندایداهای مناسب برای لمینت دندان

در پاسخ به این سوال که لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ می خواهیم کاندیداهای مناسب برای این نوع درمان را معرفی نماییم. هرچند این روش نیاز به اقدام زیادی ندارد و یکی روش ایمن و غیر تهاجمی است، ولی باید دید آیا بیمار جزو افرادی است که می توانند این روش را امتحان نمایند یا خیر. البته باید گفت که این روش برای پوشش دادن مشکلات جزیی دندان است. در صورتی که مشکلاتی مانند بی نظمی یا فاصله بین دندان ها زیاد باشد می توان از روش هایی مانند ارتودنس یا ایمپلنت دندان کمک گرفت. تشخیص این موضوع نیز بر عهده دندانپزشک می باشد تا بهترین روش را انتخاب نمابد.

تغییر رنگ در دندان ها:

رنگ دندان ها می تواند بر اثر علل مختلفی تغییر نماید . از جمله این علل می توان به استعمال دخانیات، استفاده از مواد مختلف لک زدا، لب پر شدن دندان ها و تجمع پلاک بر روی آن ها، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و از طرفی می تواند بر اثر عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز اشاره نمود. در این صورت می توان با نصب لمینت دندان این سطوح بدرنگ را پوشش داد و سفید کرد.

عدم تراز دندان ها:

در برخی موارد ریشه دندان در فک از ابتدا به صورت نادرست رشد می کند و یا ممکن است به علت نبودن فضای خالی بین دندان ها، دندان ها به یک سمت و یا جلو سوق پیدا کنند. این عوامل باعث می شود که دندان ها هم تراز نشوندو نوعی کجی در دندان ها دیده می شود. با لمینت دندان می توان این ناترازی را پوشش داد و دندان های منظمی را در کنار هم داشت.

ترک خوردگی و شکستن قسمتی از دندان ها

ممکن است دندان های بیمار در اثر تصادفات یا سوانح و یا در اثر انجام ورزش هایی مانند جودو ، بوکس و … دچار ترک خوردگی و شکستگی شود. در این صورت می توان با لمینت دندان این شکل ظاهری را بهبود بخشید.

لمینت برای چه افرادی مناسب است 54644458620لب پر شدن دندان ها:

لب پر شدن دندان ها می تواند ظاهر ناخوشایندی را به دندان ها بدهد. به همین دلیل نیاز است با استفاده از لمینت این مشکل را برطرف نمود. گاز زدن اجسام سخت و شکستن و خورد کردن مواد می تواند باعث لب پر شدن دندان شده و فرد را کاندید مناسب برای لمینت دندان نماید.

فاصله بین دندان ها:

فاصله بین دندانی بخصوص در دندان های جلویی می تواند ظاهر دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل در پاسخ به این پرسش که لمینت برای چه افرادی مناسب است؟ می توان گفت این افراد می توانند کاندید مناسبی به شمار روند.

ساییدگی دندان ها:

ساییدگی دندان ها علل مختلفی دارد. از بارزترین این علل می توان به بیماری دندان قروچه اشاره کرد. دندان قروچه و فشار مداوم دندان ها به هم سبب ساییدگی دندان ها می گردد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی این مشکل را برطرف نمایید و در صورت نیاز از گارد نایت برای پوشش دادن این مشکل استفاده نمایید.

سن مناسب لمینت دندان

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای لمینت دندان باید در نظر گرفت، محدوده سنی برای این روش است. توصیه می شود لمینت دندان را برای 18 سالگی به بالا در نظر بگیرید. زیرا در این سن ، رشد دندان به پایان رسیده است. بنابراین قرار دادن لمینت دندان مشکلی را برای بیمار پیش نمی آورد. در سنین پایین تر، لمینت دندان همزمان با رشد دندان ها به سمت پایین حرکت می کند که ظاهر ناخوشایندی را به چهره خواهد داد. همچنین نصب لمینت می تواند باعث جلوگیری از رشد دندان ها به صورت طبیعی گردد.

چه افرادی کاندید مناسب لمینت دندان می باشند

در این قسمت می خواهیم توضیح دهیم افراد با چه ویژگی ها و مشکلات دندانی می توانند کاندید مناسبی باشند. بنابراین می توانیم به این صورت به این پرسش که کاندید مناسب برای لمینت دندان چه فردی است؟ نیز پاسخ داده باشیم.

تغییر رنگ یک یا چند دندان

ممکن است یک یا چند دندان فرد بر اثر پوسیدگی، تجمع پلاک و جرم در اطراف مینای دندان و یا بر اثر مسایل ژنتیکی دچا ر تغییر رنگ شده باشند. بد رنگ شدن و زردی دندان ها بخصوص در دندان های جلویی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد و مانع حضور در مجالس و مکان های عمومی می شود. استفاده از لمینت دندان می تواند این مشکل را برطرف نماید. زیرا روکشی به دندان ها داده می شود که این تغییر رنگ ها را به مدت حداقل 10 سال بپوشاند.

تغییر شکل دندان ها

در صورتی که بخواهیم بدانیم کاندید مناسب برای لمینت دندان چه فردی است؟ می توان گفت تغییر شکل دندان نیز از یکی از این عوامل انتخاب می باشد. کج و ناهموار بودن دندان ها می تواند از ابتدای درآمدن دندان های شیری شروع شده باشد تا زمانی که یک جای خالی بین دندان ها ایجاد شده باشد. در صورتی که دندان های دائمی جای دندان های شیری را می گیرند، ممکن است زبان زدن مداوم و یا استفاده از وسایلی مانند پستونک باعث کج درآمدن دندان های دائمی شود. در بزرگسالی نیز ممکن است خارج شدن یک دندان و ایجاد فضای خالی بین دندان ها مسبب کج شدن و ایجاد ناهمواری در دندان های فرد شود. در هر صورت با روکش لمینت دندان می توان این عارضه را پوشش داده و سطح یکنواخت و زیبایی را به دندان ها داد.

شکستگی جزئی دندان ها

شکستگی دندان می تواند در اثر عواملی مانند سوانح، تصادفات رانندگی و یا مسابقات ورزشی و … اتفاق بیفتد. در این حالت همه دندان ها سالم است و ممکن است یک یا چند دندان دچار آسیب یا شکستگی شوند. نکته مهم عمق شکستگی و محل آسیب است و اینکه تا چه حد دندان شکسته باشد. با لمینت دندان می توان این مشکل را پوشش داد و دندان ها را منظم و سالم نشان داد. نیاز است شکستگی دندان جدی گرفته شود. زیرا ممکن است منجر به آسیب های دیگر و عوارض بیشتری شود. پس می توان نتیجه گرفت شکستگی دندان می تواند فرد را کاندید مناسب برای انجام لمینت دندان نماید.

دندان های ساییده شده

دندان ها به علت های مختلف می توانند ساییده و از ارتفاع آن ها کم شود. بیماری هایی مانند دندان قروچه می تواند از عوامل این مشکل باشد. کم شدن ارتفاع دندان از تیز و برنده بودن دندان ها می کاهد. بنابراین این افراد در غذا خوردن و جویدن صحیح مواد غذایی مشکل خواهند داشت. با لمینت دندان و هم تراز و ارتفاع نمودن همه دندان ها می توان این مشکل را برطرف نمود. پس برای این موضوع که کاندید مناسب برای لمینت دندان چه فردی است؟ می توان گفت افرادی که دچار ساییدگی دندان هستند، کاندید مناسبی می باشند.

کاندید مناسب برای لمینت دندان 5441578549820فاصله بین دندانی

افرادی که بین دندان ها بخصوص دندان های جلویی فاصله دارند، می توانند کاندید مناسبی برای لمینت دندان به شمار روند. با لمینت دندان می توان این فاصله را از بین برد و دندان ها را یکنواخت و مرتب نمود. وجود فاصله در بقیه دندان ها نیز باعث کج درآمدن سایر دندان ها می شود. زیرا فضای خالی ایجاد شده باعث تمایل دندان ها به یک سمت شده و ترتیب قرارگرفتن آن ها را بهم می زند. این امر باعث مشکل در جویدن نیز خواهد شد.

سن مناسب برای لمینت دندان

جذابیت لمینت دندان برای نوجوانان بسیار زیاد تر است. دندان های یکنواخت و سفید باعث جلب توجه و جذابیت افراد می شود. بنابراین ممکن است افراد در این سنین تمایل زیادی به انجام این روش دارند. نکته مهم این است که کمترین سن برای انجام لمینت دندان از 20 سالگی می باشد. زیرا در سنین پایین تر نصب لمینت می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از جمله این عوارض می توان به عدم رشد کافی دندان ها اشاره نمود. باید صبر کرد تا فرد به بلوغ کامل برسد و رشد استخوانی او تکمیل شود. نصب لیمنت دندان می تواند جلوی رشد طبیعی دندان را بگیرد. در صورتی که دندان به رشد خود ادامه دهد. فاصله ای بین لثه و روکش ایجاد می شود و این باعث بدشکل شدن دندان ها خواهد شد. همچنین نیاز است فرد بعد از 20 سال روکش دندان ها را تعویض نماید. برای تعویض روکش باید مجددا مینای دندان تراشیده شود. این کار می تواند به دندان آسیب زیادی برساند. پس بهتر است در سنین بالاتر این روش را انجام دهید تا نهایتا دو یا سه بار نیاز به تعویض لمینت دندان پیدا کنید.

چه افرادی نباید لمینت انجام دهند؟

در جواب به این سوال باید گفت، افرادی که مشکلات زیر را دارند نباید لمنیت دندان انجام دهند.

افرادی که مشکلات لثه دارند

اگر در نواحی لثه دچار بیماری های دندان و دهان بوده یا اینکه لثه بر اثر تجمع پلاک ها یا باکتری ها تحلیل رفته است، نباید لمینت انجام شود. ابتدا بهتر است که این مشکل را برطرف کنند و سپس با نظر دندانپزشک اقدام به نصب لمینت کنند.

افرادی که دندان های آنها کاملا سالم و زیبا است

لمینت یکی از روش های است که تهاجمی می باشد. در این روش مینای دندان نیاز به تراشیده شدن دارد. بنابراین در صورتی که دندان های شما کاملا سالم باشد از جمله کسانی محسوب می شوید که نباید لمینت انجام دهید. متاسفانه امروزه هستند افرادی که تنها برای نشان دادن شخصیت و یا وضعیت مالی خوب اقدام به انجام لیمنت دندان می کنند.

افراد زیر 30 سال

هر چند که لمینت محدودیت های سنی ندارد اما به افرادی که زیر 30 سال سن دارند توصیه نمی شود. زیرا این افراد از دندان های سالمی برخوردار هستند و دلیلی برای کاشت لمینت وجود ندارد. پزشکان به افراد که زیر 30 سال سن دارند توصیه می کنند که برای اصلاح دندان های خود از روش های دیگری مثل بلیچینگ، روکش کردن و ارتودنسی استفاده کنند. از طرف دیگری لمینت حدود 10 تا 15 سال دوام و ماندگاری دارد و اگر از سنین کمتر شروع به نصب لمینت کنید باید هزینه زیادی صرف تعویض و ترمیم آن کنید.

افرادی که رژیم غذایی مناسبی ندارند

لمینت برای افرادی که از رژیم غذایی نامناسبی پیروی نمی کنند، ممنوع است. غذاهایی که میزان اسید آن ها بالا است مانند ترشی ها تاثیر نامطلوبی می توان بر روی دندان ها داشته باشد. همینطور مصرف نوشیدنی های حاوی الکل می تواند پیوند بین لمینت و مینای دندان را از بین ببرد.

افرادی که عادت های نامناسب دارند

اگر از پزشک خود بپرسید که چه افرادی نباید لمینت انجام بدهند؟ مطمئنا اولین کسانی که به آنها اشاره می کند افرادی هستند که عادات بدی مثل دندان قروچه کردن، جویدن یخ و جویدن سر مداد و به طور کلی هر کاری که باعث وارد شدن فشار زیاد بر روی دندان ها می شود را نام می برد. هر چند که این عادات برای دندان های طبیعی هم ناپسند است، لمینت ها هم تحت تاثیر قرار می دهند. لمینت ها رو دندان های کسانی که به چنین رفتار هایی عادت دارند، دوام و ماندگاری کمتری دارند.

چه افرادی نباید لمینت انجام دهند؟ 549867300012211بهترین روش برای زیبا سازی دندان

زمانیکه به دنبال بهترین روش برای زیبا سازی دندان خود هستید، انتخاب های زیاد و راه های مختلفی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. روش های زیبایی دندان همیشه در حال پیشرفت هستند و می توانند با استفاده از روش های مختلفی زیبایی لبخند شما چندین برابر کنید. در ادامه می خواهیم شما را با روش های جدیدی برای زیبایی دندان ها آشنا کنیم.

  • سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ

نام دیگر سفید کردن دندان، بیلیچینگ نام دارد. این روش می تواند لکه های سیاه را از روی دندان شما بر دارد و آنها را سفید و روشن کند. بلیچینگ برای همه افراد مورد استفاده قرار نمی گیرد، و بسیار مهم است که اول سلامت دهان و دندان شما مواد بررسی قرار بگیرد.

  • لمینت دندان

لمینت یک پوسته نازک و شیشه ای است که می تواند قسمت جلویی دندان های شما را بپوشاند. لمینت ها برای درمان مشکلات مربوط به زشتی دندان ها مثل بهم ریختگی های غیر شدید، بد رنگی دندان ها، پوشش فاصله آنها یا حتی از بین رفتن رنگ دندان ها استفاده می شود.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین روش هایی است که برای درمان مشکلات ظاهری و جزئی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان دندان خراب شده یا شکسته از کامپوزیت استفاده می کند. ونیر کامپوزیت را در یک یا دو جلسه با دقتی بسیار بالا، بر روی دندان های آسیب دیده نصب می شود. کامپوزیت دندان نیمه شفاف است و به قالب گیری و طراحی توسط لابراتور احتیاجی ندارد. کامپوزیت یک مواد خمیری است که با قرار گرفتن در مقابل اشعه خاص، سفت می شود. پزشک پس از سفت شدن این ماده خمیری آن را با استفاده از یک سمباده تراش و صیغل می دهد تا به شل دندان طبیعی در بیاید.

  • تاج های سرامیکی

برای محافظت از دندان ها در مقابل آسیب ها تاج های پرسلین کمک کننده است. برخی از افراد تاج را به عنوان کلاه می نامند؛ زیرا تاج ها کل دندان ها را تا لثه می پوشانند.

  • ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی فلزاتی هستند که می توانند جای دندان های خالی را پر کنند. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم است و با جراحی داخل استخوان فک، دقیقا مکانی که دندان ندارید، قرار می گیرد. ایمپلنت دندانی در ریشه قرار می گیرد و می تواند جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته باشد.

  • باندینگ دندانی

باندینگ دندانی روشی است که در آن فلز های رنگی به دندان ها می چسبد. این روش برای ترمیم یا بهبود ظاهر دندان هایی بکار می رود که شکسته و ترک برداشته اند و یا دچار لکه های زیادی هستند.

  • پل های پرسلان

پل ها می توانند چندین تاج به هم متصل شده باشند. همچنین می تواند بر روی یک جفت دندان سالم یا مجموعه ایمپلنت های دندان متصل شود.

مزایای لمینت دندان

در ادامه قصد داریم تمام جنبه های مثبت و منفی لمینت های دندانی را بررسی کنیم تا در تصمیم گیری و انتخاب نحوه اصلاح لبخند از آن کمک بگیرید:

اصلاح ظاهر لبخند

لمینت ها گزینه های مناسبی برای افرادی که رنگ دندان هایشان زرد شده یا دندان های کج و شکسته دارند، می باشد. لمینت دندان تمام عیوب ظاهری دندان ها را می پوشاند و طرح یک لبخند جذاب را برای شما به ارمغان می آورد.

مقاومت در برابر زرد شدن

لمینت های سرامیکی همانند کامپوزیت مقاومت زیادی در برابر زرد شدن دارد. از مزایای لمینت دندان این است که اگر بتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم برای همیشه براق و روشن باقی می مانند و حتی با خوردن مواد غذایی رنگی، زرد نخواهند شد.

دوام و ماندگاری بالا

اگر دندان پزشک بتواند با مهارت خاصی لمینت را روی دندان های شما نصب کند و شما نیز بعد از نصب لمینت به خوبی از آنها مراقبت کنید، دوام و ماندگاری لمینت شما می تواند تا بیش از 15 سال عمر داشته باشد.

طبیعی به نظر رسیدن

ونیر ها، همانند دندان ها ظاهری طبیعی دارند. خاصیت بازتاب نور لمینت باعث می شود که خصوصیاتی شبیه مینای دندان داشته باشد. چون لمینت ها از یک لایه نازکی تشکیل شده است، بسیار شفاف و در مقایسه با دندان های طبیعی غیر قابل تشخیص است.

معایب لمینت دندان

لمینت دندان علاوه برمزایای زیادی که دارد معایبی هم شامل می شوند که در ادامه می خواهیم به توضیح آنها بپردازیم تا بتوانید انتخاب دقیقی داشته باشید.

غیر قابل بازگشت هستند

زمانی که لمینت روی دندان های شما نصب شود، امکان برداشتن آنها و استفاده مجدد از دندان های طبیعی برای شما وجود ندارد. با توجه به اینکه لمینت های دندانی از لحاظ ظاهری شبی دندان های طبیعی هستند اما باز هم نوعی دندان مصنوعی بحساب می آیند و فرایند نصب آن برگشت ناپذیر است. در صورتی که از آنها مراقبت کنید بیش از 10 سال بدون نیاز به ترمیم و تعویض برای شما باقی خواهد ماند.

نیاز به تراشیدن مینای دندان

تراشیده شدن مینای دندان قبل از نصب یکی از معایب لمینت دندان سرامیکی شناخته می شود. نصب لیمنت های دندان از نوع استاندارد نیاز به آماده سازی دندان ها قبل از نصب ندارد. با توجه به مشکلات ظاهری دندان، دندان پزشک قبل از نصب لمینت قسمتی از مینای دندان را می تراشد تا ضخامت اضافی ایجاد نشود.

طولانی بودن فرایند ساخت

نصب لمینت های سرامیکی طی یک تا دو جلسه انجام می شود و فاصله زمانی طراحی، قالب گیری و نصب نهایی لمینت ها روی دندان ها حدودا یک ماه است. زیرا دندان بعد از تراشیده شدن حساس می شوند و نیاز به لمینت موقتی دارند.

حساس شدن دندان ها

بعد از نصب لمینت ممکن است که نسبت به نوشیدنی و غذاهای خیلی سرد یا خیلی داغ حساس شوید. زیرا مینای دندان شما قبل از نصب لمینت تا حدودی تراشیده می شود البته جای نگرانی نیست زیرا این حساسیت کاملا طبیعی است و خود به خود از بین می رود.

برای اینکه بدانیم آیا کاندید مناسب کامپوزیت دندان هستیم یا خیر بهتر است ابتدا بدانیم چه مشکلات و نواقصی را می توان با استفاده از کامپوزیت دندان رفع و پوشش داد. کامپوزیت دندان می تواند بسیاری از نواقص جزیی دندان ها را پوشش داده و طرح لبخند زیبایی را برای فرد بوجود آورد. مهم ترین نکته مراجعه به بهترین پزشک در این حوزه دندانپزشکی می باشد تا با بررسی دقیق و ارزیابی پارامترهای مهم تشخیص دهد که آیا کامپوزیت دندان برای فرد مناسب است یا باید از روش های دیگر استفاده کرد. در این مقاله به تمامی این مشکلات اشاره کرده و نیز پارامترهای قابل بررسی را برای اینکه فرد کاندید مناسب کامپوزیت دندان است یا خیر را توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال پاسخ این پرسش می باشید، با ما همراه شوید و تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید.

 

ارسال یک دیدگاه