راه های درمان کوچک بودن فک

عناوین محتوایی که می خوانیم .

هنگامی که بیماری با مشکل عقب ماندن فک مواجه می شود لب ها به درستی بر روی یکدیگر قرار نمی گیرند. اصولا هنگامی که فردی این مشکل را دارد دندان های فک بالایش جلوتر به نظر می آیند و لب بالا هم بالاتر قرار می گیرد و چهره فرد را زشت نشان می دهد. درمان این مشکل بسیار ضروری و واجب می باشد.

کوچکی فک پایین چیست؟

کوچکی فک یاIMDO می توان با انجام جراحی برطرف نمود. این نوع درمان برای نوجوانانی با فک کوچک طراحی شده است. این نوع جراحی جزوی از گزینه های مناسب برای درمان کوچکی فک به شمار می رود.

علت کوچکی فک پایین چیست؟

کوچک بودن فک پایین دارای دلایل مختلفی می باشد و توضیح دادن علت آن کمی پیچیده است. یکی از موارد شایع که سبب کوچکی فک پایین می شود رشد ناکافی فک جلویی کودک است. دندان پزشکان برای حل چنین مشکلی چندین دندان را از دهان کودک شما خارج می کنند. یکی از دندان هایی که از دهان کودک خارج می شود دندان عقل است. افرادی که فک پایینی کوچکی دارند معمولا راه هوایی بینی آن ها باریک می باشد و در پشت زبانشان انسداد راه هوایی بوجود می آید.

جراحی فک 9419494949

چه مشکلاتی به واسطه کوچک بودن فک پایین ایجاد می شود؟

11- مشکلات خوابیدن

2- ایجاد خرو پف

3- احتمال ابتلای فرد به آپنه خواب

4- مشکلات تنفسی

5- مشکلات گفتاری

6- ناتوانی در جویدن غذاها

7- وضعیت بد و نامناسب گردن و فک

نحوه انجام جراحی کوچکی فک پایین

در این جراحی هدف بزرگ کردن فک پایین در ناحیه بین مولرهای 1 و 2 انجام می شود. این افزایش در عرض و عمق فک نیز انجام می شود و تنها به طول فک مختصر نمی شود.

درمان عقب بودن فک

برای این که دندان پزشک متوجه شود فک پایین شما عقب است یا نه باید تصویر نیم رخ شما را ببیند. یکی دیگر از راه های تشخیص چنین مشکلی این است که معمولا افرادی که به این مشکل دچار هستند در هنگام صحبت کردن با مشکل مواجه می شوند. برای حل این مشکل ارتودنسی جبرانی و یا ارتودنسی کاموفلاژ توصیه می شود که چندین دندان از دهان خارج می شوند. با خارج شدن چند دندان فضای کافی برای جا به جا شدن دندان ها و قرار گیری در جای درستشان ایجاد می شود. دندان پزشک در وهله اول دهان بیمار را قالب گیری می کند و سپس براکت ها را از روی قالبی که ایجاد کرده تهیه می کند.

طول دوره درمان اصلاح فک چقدر است؟

مدت زمان درمان این مشکل به میزان ناهنجاری و مشکلات فرد بستگی دارد. هرچه میزان ناهنجاری های موجود در فک بیشتر باشد، دوره درمان نیز طولانی تر خواهد شد. یکی از عوامل دیگر که باعث کاهش دوره درمان می شود سن بیمار می باشد. هرچه فرد جوان تر باشد طول دوره درمان کمتر و هرچه سن فرد بیشتر باشد طول دوره درمان بیشتر می شود. دندان پزشکان توصیه می کنند تا در سنین کم برای درمان این مشکل اقدام کنند.

نتیجه درمان ارتودنسی فک چیست؟

زمانی که دوره درمان بیمار تمام شود، فک بالا و پایین در راستای هم قرار می گیرند و هنگامی که فرد دهانش را می بندد دو لب بر روی یکدیگر منطبق می شوند. ارتودنسی سبب مرتب شدن دندان ها نیز می شود و دندان ها به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از دیگر مزایای ارتودنسی این است که فرد می تواند بدون هیچ مشکلی صحبت کند و در واقع تکلم آن به حالت عادی برمی گردد. بیمار می تواند برخلاف قبل به راحتی غذا بخورد.

دیپ بایت و اپن بایت چیست؟

به برخی از مشکلات ارتودنسی مشکلات عمودی گفته می شود در واقع منظور از مشکلات عمودی رابطه نادرست دندان ها و یا فک در بعد عمودی است. دیپ بایت و اپن بایت دو مشکل اصلی هستند که در این گروه از مشکلات ارتودنسی قرار دارند. در واقع این دو مشکل جزو مشکلات شدید ارتودنسی به حساب می آیند. در مواقعی که این مشکل دردسر ساز می شود متخصص ارتودنسی با مشورت و همکاری جراح فک و صورت آن را درمان می کنند. در ادامه شما را با این دو مشکل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جراحی فک 9594949491

دیپ بایت چیست؟

دیپ بایت یکی از مشکلات عمودی دندان و فک به شمار می رود که در این مشکل بخش عظیمی از ارتفاع و بلندی دندان های جلویی فک پایین توسط دندان های جلویی فک بالا پوشانده می شود. این مشکل بیشتر در بیمارانی که فک پایینشان عقب رفته است رایج می باشد. به دلیل این که فک پایین عقب است مشکلاتی اعم از سایش دندان هایی جلویی فک پایین، مشکلاتی در جویدن، اختلالات مفصل فک، تماس مکرر دندان های فک پایین با مخاط کام و… ایجاد می شود. درمان این مشکل با ارتودنسی ممکن است اما در صورتی که این مشکل شدید باشد جراحی فک صورت می گیرد.

اپن بایت چیست؟

یکی دیگر از مشکلات فکی دندانی مشکل اپن بایت است که در این مشکل دندان های جلویی بیمار به هیچ وجه به یکدیگر نمی رسند. دلایل مختلفی سبب ایجاد این مشکل می شوند که از جمله آن ها می توان به مکیدن انگشت تا سنین دبستان اشاره کرد. در برخی از بیماران نیز رشد قسمت های عقبی فک بالا سبب چرخیدن فک پایین و نرسیدن دندان های فک بالا و پایین به هم می شوند.

روش درمانی کوچک بودن فک

یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توان مشکل کوچک بودن فک را برطرف کرد قراردادن Mini screw در فک پایین به همراه دستگاه متحرک و یا ثابت و کش در فک بالا می باشد که سبب افزایش رشد فک بالا می شود. این نوع درمان حتما باید قبل از بلوغ انجام شود و در صورتی که بیمار بعد از سنین بلوغ اقدام به این کار بکند باید جراحی صورت گیرد.

بهترین جراح فک و صورت در تهران

برای هر گونه عمل جراحی فک میتوانید به بهترین جراح فک و صورت در تهران مراجعه داشته باشید . در کلینیک کاشت دندان در تهران دکتر وحید دهقان کلیه خدمات جراحی فک و صورت انجام میگیرد.

ارسال یک دیدگاه