کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد

لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از موضوعاتی که برای افرادی که به دنبال لمینت دندان می باشند، مهم می باشد این است که لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد تا بر روی دندان ها نصب شود. برای بسیاری سرعت عمل در انجام روش های زیبایی و درمانی مهم می باشد. بنابه نیازی که دارند، می خواهند سریع ترین روش را برای پوشاندن نواقص و حفظ زیبایی دندان ها انتخاب نمایند. در ابتدا باید گفت این روش به دو جلسه درمان و یک یا دو هفته زمان بین این دو جلسات نیاز دارد. بنابراین روش سریع تری نسبت به برخی روش های اصلاح و درمان دندان مانند ارتودنسی به شمار می رود. در این مدت نیز می توانید از روکش های موقت برای پنهان کردن مشکلات دندان استفاده کنید. این روکش ها تا زمان آماده نمودن روکش نهایی بر روی دندان قرار می گیرند و به صورت موقت مشکل را حل می کنند.

لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد 12120003226478978مراحل نصب لمینت دندان

برای اینکه بدانیم در این دو جلسه چه اتفاقی خواهد افتاد، نیاز است با روش نصب لمینت دندان بر روی دندان ها آشنا شویم. می خواهیم در این قسمت به تفصیل این موضوع را توضیح داده و به پاسخ این پرسش که لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد ؟ برسیم. پس با ما همراه باشید.

آماده نمودن لثه ها

در ابتدا بایستی دندان ها هم تراز گردند. یکی از مواردی که در این مورد تاثیر دارد، وضعیت قرار گرفتن لثه های بیمار است. باید لثه ها با همدیگر تراز شده و طوری قرار بگیرند که بالای روکش باشند و به صورت هماهنگ قرار گیرند. دندانپزشک ابتدا ونیرهای موقت بر روی دندان ها قرار می دهد تا ظاهر تقریبی روکش های نهایی را مشخص نماید. با اینکار می تواند ارتفاع لثه ها را سنجیده و قبل از اینکه روکش های نهایی نصب شوند، آن را با هم هم تراز نماید. این کار به زیبایی دندان ها افزوده و آن ها را مرتب تر و جذاب تر نشان می دهد.

آماده نمودن دندان برای قالب گیری

بعد از اینکه لثه ها هماهنگ و هم تراز شد، نوبت این است تا بستر و فضای مناسب برای نصب روکش دندانآماده شود. برای اینکار نمی توان مستقیما روکش را برروی دندان ها قرار داد. زیرا یک لایه به دندان اضافه می شود که بدشکل بوده و دندان ها را زخمت نشان می دهد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، دندانپزشک باید مینای دندان را نازک نماید. برای نازک کردن مینای دندان بایستی قسمتی از آن که بسیار ناچیز و متر از یک میلی متر است، تراش داده شود. هر چند این تراشیدن ممکن است به این قسمت آسیب بزند ، ولی قرار دادن روکش از عوارض آن جلوگیری می کند. میزان تراشیدن مینای دندان کار بسیار حساس و دقیقی می باشد. زیرا بیشتر از میزان لازم تراش دادن این قسمت از دندان، ممکن است به عصب دندان فشار آورده و عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. تبحر و تخصص دندانپزشک می تواند در این زمینه راهگشا باشد. پس توصیه می کنیم به بهترین دندانپزشک برای لمینت دندان های خود مراجعه نمایید تا غیر از زیبایی دندان ها، از عوارض پیش بینی نشده این روش نیز در امان باشید.

لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد 79855462130تهیه قالب و ارسال به لابراتوار

مرحله بعدی تهیه قالب از روی دندان ها است. بعد از اینکه تراشیدن دندان ها به اتمام رسید، دندانپزشک با استفاده از مواد مخصوص ، از این دندان های جدید قالبی تهیه می نماید. این قالب برای آماده سازی روکش نهایی به لابراتوار ارسال می گردد. تهیه قالب از اهمیت زیادی برخوردار است . باید به اندازی دقیق باشد که کوچکترین مشکلات دندان در آن لحاظ شود. چون بیمار می خواهد دندان های مرتب بدون هیچگونه نقصی داشته باشد. در طرح لبخند بیمار باید در نظر گرفت که دو سوم دندان ها قابل مشاهده هستند. بنابراین مرتب بودن آن ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره و دندان ها خواهد داشت. برای تهیه قالب به یک یا دو هفته زمان نیاز است. در این مدت از روکش های دندان موقت استفاده می شود. طبیعتا دندان ها حساس شده و کوچکترین فشار یا تغییر دما برای بیمار آزار دهنده است.

مراجعه مجدد به دندانپزشک برای نصب روکش نهایی

تمامی مراحل قبل به یک جلسه درمان نیاز دارد. جلسه دوم برای نصب روکش های نهایی است. بعد از اینکه طراحی و ساخن روکش های لمینت در لابراتوار با اتمام رسید، این ونیرها به مطب یا کلینیک ارسال می شود. مراحل نصب روکش به روی دندان ها به این ترتیب است که ابتدا دندانپزشک سازگاری بودن ظاهر و رنگ روکش ها را مورد بررسی قرار می دهد. ممکن است تغییراتی در این موارد داده شود. تغییر در رنگ با استفاده از سایه سیمان مناسبی می تواند انجام گیرد. سپس روکش ها، پولیش شده و اچینگ می شوند. اچینگ برای تست کردن استحکام پیوند بین دندان ها و روکش نیاز است. بعد از اطمینان از استحکام و رنگ دلخواه دندان ها، روکش ها با استفاده از سیمان مخصوص بر روی دندان قرار می گیرد.

بعد از اطمینان از محل صحیح قرار گرفتن روکش ها و رضایت از آن، با استفاده از نور لیزر، سیمان سفت شده نصب روکش به اتمام می رسد. برای تمیزی کار باید سیمان های اضافی از روی روکش ها برداشته شود. بعد از نصب نیاز به مراقبت خاصی نیست. باید مانند دندان های طبیعی با این روکش ها برخورد شود. استفاده از مسواک و نخ دندان الزامی است. زیرا نباید هیچگونه پلاک یا میکروبی در مرز لثه ها جمع نشود تا باعث پوسیدگی دندان ها و عفونت شود. بنابراین همان مراقبت هایی که از دندان های طبیعی می شود باید از این روکش ها هم انجام شود. مراقبت هایی مانند عدم خوردن مواد غذایی سفت مانند یخ یا آبنبات های سخت، مراقبت در برابر فشار و آسیب زیاد به روکش ها، جلوگیری از ساییده شدن دندان ها به هم و …مدنظر قرار گیرد.

کلام آخر

برای اینکه بدانیم لمینت دندان چند جلسه زمان نیاز دارد، تمامی مراحل این روش را به تفصیل توضیح دادیم. این روش به دو جلسه درمان و دو هفته زمان نیاز دارد. این مراحل شامل آماده کردن لثه و دندان برای قالب گیری و نیز تهیه قالب و ارسال به لابراتوار در یک جلسه درمانی و جلسه دوم نیز نصب روکش های آماده بر روی دندان ها با استفاده از مواد مخصوص و متد ویژه می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه