کامپوزیت دندان چیست؟

عناوین محتوایی که می خوانیم .

 

یکی از روش های لمینت دندان، کامپوزیت دندان است و برای اصلاح لبخند افراد بکار گرفته شده میشود و امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

کامپوزیت از موادی مانند رزین کامپوزیت ساخته شده و در اصل این ماده همان ماده ایست که برای پر کردن دندان استفاده میشود ؛ ماده ای که همرنگ دندان شماست.

شما میتوانید با این روش بد فرمی ها ، انواع بد رنگی ها ، فواصل باز دندانی ، ترک های دندانی ، شکستگی های دندانی ، لب پر شدن دندانها ، بهم ریختگی های دندانی خفیف تا متوسط را بر طرف کنید.

کامپوزیت دندان اغلب توسط دکتر دندانپزشک ساخته میشود و بروی دندانها قرار میگیرد ، متخصص، لایه های مختلف کامپوزیت را روی دندان قرار داده و همانند کار مجسمه سازی به آن شکل و فرم میدهد تا جایی که دندان شما کامل و بی نقص به نظر برسد.

کامپوزیت یک ماده خمیری شکل بوده که وقتی برای انجام ونیر یا کامپوزیت ونیر مورد استفاده قرار میگیرد، ابتدا توسط قلم مخصوص روی دندان گذاشته و فرم داده می شود و سپس با نور دستگاه لایت کیور ثابت میشود. در نهایت کاملا به دندان متصل میشود به طوری که هیچ درزی بین لایه کامپوزیت و دندان باقی نمی ماند.

 

از بین روش های مختلف کامپوزیت ، کامپوزیت ونیر امروزه کاربرد بیشتری دارد و اغلب از برای پوشاندن نقایص دندان و زیبا کردن طرح لبخند استفاده میشود.

ونیر دندان :

پوسته هایی از روکش دندان هستند که متشکل از مواد همرهنگ دندان میباشند و به منظور اصلاح رنگ دندان ، ترمیم موضعی ، کاربرد زیبایی و یا رفع عیوب دندانی مورد استفاده قرار میگیرد.

مراحل کامپوزیت دندان :

  1. مرحله اول کار زیبایی و درمانی بر روی دندان باید انجام شود مانند لیفت لثه
  2. در صورت نیاز یک آماده سازی کوچک روی دندان انجام میشود
  3. انتخاب رنگ کامپوزیت
  4. اسید زدن ، ایزوله کردن و شستن و خشک کردن دندان
  5. قرار دادن و فرم دهی مواد کامپوزیت
  6. پالیش کردن و حذف مواد اضافه بر روی دندان
  7. شستشوی لثه پس از درمان

ارسال یک دیدگاه