کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

 

انتخاب کردن روکش های دندان، اولین قدم برای زیبا کردن دندانهای شما و داشتن لبخندی زیبا و جذاب است.
ونیر کامپوزیت و پرسلین مواد معمولی هستند که در فرآیند روکش دندانها و داشتن لبخند زیبا کاربرد بیشتری دارند.
با مراجعه کردن به دکتر معالج از طریق استفاده کامپوزیت و لمینت میتوانید به لبخندی زیبا برسید.
اما دانستن تفاوت ایمپلنت و کامپوزیت که کدام یک از این 2 نوع برای شما مناسب تر است، به نیازهای شما و عواملی همچون هزینه ، زمان درمان ، فرم دندانهای شما بستگی دارد.
اگرچه ونیر کامپوزیت دارای مزیت های فراوانی است ، اما نمیتواند با لمینت پرسلین یا لمینت سرامیکی رقابت کند.

ازمواردی است که به تفاوت کامپوزیت و لمینت میتوان اشاره کرد :

  • هزینه : روکش کامپوزیت هزینه کمتری نسبت به لمینت دارد و از طرفی عمر مفید لمینت سرامیکی 10 الی 15 سال بوده اما عمر متوسط کامپویزت ها بین 5 الی 7 سال است!
  • دوام : دندانپزشکان بر این باور هستند ، لمینت های سرامیکی کاملا مشابه به مینای دندان عمل میکنند و به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد وبخاطر لعابی که پس از درمان اعمال میشود نسبت به رنگ گرفتن و شکستن بسیار مقاوم هستند، ونیرهای کامپوزیت متخلخل بوده و در مقابل رنگ گرفتن حساس هستند ، به گونه ای که شاید به رژیم غذایی خاصی برای جلوگیری از مصرف مواد غذایی با رنگ دهی بالا نیاز باشد!
  • مدت زمان : برای اجرای لمینت های سرامیکی حداقل یک هفته زمان لازم است ، اما در مقابل اجرای ونیر کامپوزیت ها تنها در یک جلسه صورت می گیرد.
  • تراش دادن دندانها : تمامی مراجعه کنندگان دوست دارند پروسه درمان با حداقل تراش ممکن صورت پذیرد ، اما خوب است بدانید تراش دندانها وابستگی بسیار زیادی به بدفرمی های دندان شما دارد.
    در کل میتوان به این مورد اشاره کرد که استفاده از کامپوزیت، روشی مناسب برای اصلاحات سریع طرح لبخند، شامل بستن فاصله یا تغییر شکل تعداد کمی از دندانها میباشد.
    لمینت سرامیکی مناسب برای اصلاحات اساسی، با ماندگاری رنگ بالا، در اندازه ، شکل و فاصله دندانها و یا سفید کردن اساسی دندانها استفاده میشود.

 

ارسال یک دیدگاه