لمینت دندان پوسیده ممکن است

عناوین محتوایی که می خوانیم .

برای دندان های پوسیده راه حل های مختلفی مانند پر کردن، عصب کشی و … پیشنهاد می شود. ما می خواهیم بدانیم که آیا لمینت دندان پوسیده ممکن است؟ به این معنی که می توان با لمینت دندان ، پوسیدگی دندان را پوشش داد و مشکل را برطرف نمود. باید گفت لمینت دندان نقش درمانی برای بیمار ندارد و فقط می توان روکشی را بر روی دندان پوسیده قرار داد تا از پیشروی این مشکل جلوگیری نمود. با نصب لمینت دندان بر روی دندان یا دندان های پوسیده می توان هم بر زیبایی دندان ها افزود و این عارضه را پنهان نمود و هم لمینت دندان در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد. با مراقبت های بهداشتی از روکش دندان ها مانند مسواک زدن مرتب و نخ دندان کشیدن می توان جلوی پوسیدگی بیشتر دندان ها را نیز گرفت. بنابراین بهتر است ابتدا با دندانپزشک مشاوره نموده و سپس از لمینت دندان استفاده نمود.

لمینت دندان پوسیده 21564685420انتخاب دندانپزشک

یکی از مسایلی که در مورد پوسیدگی دندان مطرح می شود، احتمال پوسیدگی دندان بعد از لمینت است. مهم ترین نکته برای جلوگیری از این عارضه، انتخاب بهترین دندانپزشک برای لمینت دندان است. اینکه آیا لمینت دندان پوسیده ممکن است باید گفت این امکان وجود دارد. ولی اینکه با این روش ممکن است پوسیدگی دندان تشدید هم بشود، موضوع دیگری است. زیرا در صورتی که دندانپزشک تجربه و تبحر کافی را در این زمینه نداشته باشد، امکان اینکه روکش از دندان ها فاصله بگیرد، وجود دارد. این فاصله بین مرز لثه و روکش می تواند محل تجمع باکتری و پلاک شده و پوسیدگی دندان را باعث شود. همچنین عدم مراقبت های صحیح بهداشتی از روکش های دندان می تواند باعث پوسیدگی دندان ها در زیر روکش شود. بنابراین انتخاب دندانپزشک برای جلوگیری از بروز پوسیدگی و نیز پوشش کامل دندان های پوسیده با لمینت دندان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نحوه نصب لمینت دندان برای دندان های پوسیده

در این قسمت می خواهیم نحوه نصب لمینت دندان را برای دندان هایی که پوسیدگی دارند، توضیح دهیم. ابتدا باید دندانپزشک بررسی های لازم را در این خصوص انجام دهد. باید دید آیا این دندان پوسیده نیاز به درمان خاصی دارد یا خیر. در صورتی که درد به ناحیه عصب رسیده باشد، ابتدا بهتر است درمان های لازم انجام شده و دندان روکش شود. زیرا نصب روکش مانع انجام سایر درمان های دندانپزشکی بر روی دندان می شود. بعد از اینکه دندانپزشک تشخیص داد که این دندان پوسیده نیاز به درمان خاصی ندارد، ابتدا محل را بی حس نموده و تراشیدگی هایی که لازم است را انجام می دهند. در صورتی که دندان قبلا پر شده باشد، باید ارتفاع و سطح آن با سایر دندان ها هم تراز شود.

بعد از این مرحله، دندانپزشک قالب مورد نظر را از دندان ها با استفاده از مواد مخصوص گرفته و به لابراتوار می فرستد تا روکش نهایی ساخته شود. در این مورد قالب گیری از دندان های پوسیده بسیار اهمیت دارد. چون باید دندان ها کاملا با هم تراز شوند و کلیه ظرافت ها در تهیه قالب در نظر گرفته شود. سپس برای اینکه در این مدت آسیبی به دندان ها وارد نشود ، از روکش موقت استفاده می شود. بعد از یک یا دو هفته روکش لمینت آماده نصب خواهد بود. با نصب روکش لمینت، حمایت بیشتری از دندان پوسیده می شود. زیرا دندان پوسیده آسیب پذیر است و کوچکترین آسیبی می تواند باعث شکستن یا مشکلاتی از این قبیل برای دندان شود. لمینت دندان از دندان هایی که پوسیده و تحلیل رفته اند، نقش نگهدارنده و محافظ دارد. بنابراین در پاسخ به این پرسش که لمینت دندان پوسیده ممکن است ؟ باید گفت این امکان با نظر مثبت دندانپزشک امکانپذیر بوده و برای دندان مفید است.

لمینت دندان پوسیده 45547541200 مراقبت های لازم بعد از نصب لمینت دندان پوسیده

بعد از هر جراحی یا عملی نیاز است که مراقبت های خاصی متناسب با مشکل پیش آمده انجام شود. لمینت دندان پوسیده نیاز به مراقبت های بیشتری نسبت به سایر موارد دارد. لمینت دندان پوسیده می تواند دندانی را که آسیب دیده است، محکم گرفته و از وارد شدن آسیب یا پیشروی پوسیدگی دندان جلوگیری نماید. در این مورد، چون دندان قبلا پوسیده شده است و تحلیل رفته است، هر گونه بی احتیاطی و عدم تجربه می تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد. مهم ترین و اصلی ترین نکته در خصوص مراقبت های بعد از لمینت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است. نخ دندان کشیدن و مسواک زدن به صورت مرتب و منظم هم می تواند از لمینت دندان و رنگ آن محافظت نماید و هم مانع پوسیدن دندان های زیر روکش لمینت دندان شود. بهتر است از دهانشویه نیز استفاده نمایید تا مانع بروز عفونت در دندان ها شود. پس در کنار انتخاب دندانپزشک، مراقبت های بعد از درمان نقش موثری در وضعیت لمینت دندان دارد. بنابراین اینکه لمینت دندان پوسیده ممکن است در صورتی که با انتخاب بهترین دندانپزشک، مراقبت های لازم نیز در این خصوص انجام شود.

مراجعات مکرر و منظم به دندانپزشک یکی دیگر از مسایلی است که در لمینت دندان بخصوص دندان های پوسیده باید انجام شود. سایر مشکلات دندان مانند فاصله بین دندانی یا بدرنگی دندان ها، مشکلات خاصی نیستند و برای زیبایی دندان ها استفاده می شود. ولی لمینت دندان پوسیده می تواند جنبه درمانی نیز داشته باششد. با مراجعات منظم به دندانپزشک می توان از صحیح قرار گرفتن روکش لمینت دندان و نیز وضعیت دندان های پوسیده ای که با لمینت پوشش داده شده اند، اطمینان پیدا کرد. دندانپزشک در هر جلسه وضعیت کلی دندان ها را بررسی و قسمت هایی که نیاز است، ترمیم یا اصلاح می نماید.

کلام آخر

اینکه آیا لمینت دندان پوسیده ممکن است ؟ باید گفت این نوع درمان باید با نظر و صلاحدید دندانپزشک انجام شود. در کل می توان این نوع لیمنت را برای دندان های پوسیده انجام داد. لمینت دندان می تواند دندانی که آسیب دیده را پوشش داده و جلوی پیشروی مشکل را بگیرد. همچنین با رعایت نکات بهداشتی هم می توان پوسیدگی دندان را برطرف نمود و هم از پوسیدگی لمینت دندان جلوگیری کرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه