درد ایمپلنت دندان

عناوین محتوایی که می خوانیم .

درد ایمپلنت دندان :

درد ایمپلنت دندان خود را چگونه برطرف کنیم ؟

افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند همواره به دنبال راه حلی برای پر کردن آنها هستند.

راه های مختلفی وجود دارد که مهمترین آن در صنعت دندانپزشکی عمل کاشت ایمپلنت دندان می باشد.

برخی از افراد از عمل کاشت ایمپلنت دندان هراس دارند ، زیرا فکر می کنند که کاشت ایمپلنت درد دارد !

آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

ایمپلنت هم مثل تمام عمل‌های جراحی ، از داروهای بی حسی موضعی و یا گاهی بیهوشی عمومی برای انجام عمل استفاده می‌کند تا بیمار درد را حس نکند و اذیت نشود.

تا به امروز نیز کسی از تجربه درد غیر قابل تحمل و خیلی وحشتناک جراحی ایمپلنت چیزی بیان نکرده است.

به طور حتم در این جراحی درد وجود دارد ولی چیزی نیست که با داروهای بی حسی و تسکین دهنده‌ درد خوب و یا قابل تحمل نشود.

تجربه‌های زیادی در روانشناسی هم نشان داده شده که درد ، منشأ روانی و تلقینی دارد !

کسانی که به دلیل زیبایی ، عمل جراحی انجام می‌دهند؛ درد و ناراحتی کمتری را احساس می‌کنند.

دلیل عمده آن هم این است که اشتیاق و ذوق زیادی برای دیدن نتیجه جراحی دارند و از این کار راضی هستند.

عواملی که باعث درد شدید در ایمپلنت دندان می شود :

  • عفونت
  • پس زدن پایه ایمپلنت توسط دندان
  • آسیب دیدن عصب
  • شل بودن پایه ایمپلنت
  • شل شدن قسمت هیلینگ ایمپلنت
  • بهداشت ضعیف دهان
  • آلرژی
  • خون رسانی ناکافی به محل ایمپلنت دندان

علل درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال :

  • دندان قروچه
  • سیگار کشیدن به صورت زیاد و پشت سر هم
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • لثه چسبنده و ناکافی
  • استخوان ناکافی دور ناحیه ایمپلنت دندان
  • در هر حال در تمام موارد فوق باید در اسرع وقت با پزشک معالج خود تماس حاصل فرمایید.

عوامل تسکین درد ایمپلنت :

  • در دوران بعد از جراحی آب و نمک برای ضد عفونی کردن محل جراحی و از بین بردن باکتری‌ها بسیار مؤثر است ؛ از آن غافل نشوید.
  • استفاده از کمپرس آب سرد در روزهای اول ایمپلنت دندان به کاهش تورم درد کمک می کند.
  • استراحت و دوری از فعالیت های سنگین موجب ترمیم و کاهش درد می شود.
  • استفاده از غذاهای خنک شده و نرم و پرهیز از استفاده از نوشیدنی ها و خوراکی های داغ
  • استفاده مداوم و صحیح از مسواک و خمیر دندان
  • بعد از جراحی به تمام توصیه‌های پزشک معالج خود عمل کنید.

عموما احساس درد بعد از انجام ایمپلنت دندان ایجاد می شود. ولی اینکه درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود نیاز به توضیح دارد. ایمپلنت دندان یک روش تهاجمی است و نیاز است تا تحت بیهوشی عمومی انجام شود. زیرا قسمتی از لثه برش داده می شود و پایه در داخل استخوان فکی که با ابزار مخصوص سوراخ شده است، قرار گیرد. این مراحل ایجاد درد بعد از ایمپلنت دندان را سبب می شود. معمولا این درد و نارحتی با مصرف مسکن التیام یافته و برطرف می شود. در صورتی که درد شدید بعد از ایمپلنت دندان نشانه خوبی نسیت و باید به دندانپزشک اطلاع داد. زیرا این میزان درد ممکن است تحت عواملی ایجاد شده باشد که نیاز به ترمیم و یا درمان دارند. در غیر اینصورت باعث شکست درمان با ایمپلنت دندان می شوند. در این مقاله می خواهیم به این علل و دلایل ایجاد درد شدید بپردازیم.

درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود 8563232413510132

بررسی دلایل درد شدید بعد از ایمپلنت دندان

می خواهیم بدانیم درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود. درد های معمولی بعد از این جراحی با مصرف مسکن برطرف می شوند. ولی درد های شدید را نمی توان با مسکن های معمولی از بین برد. زیرا ریشه این دردها به علت برش لثه و کار گذاشتن پایه نبوده و دلالی دیگری دارد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم.

وجود عفونت

عفونت یکی از عوارض شایع برای درمان هایی به شمار می رود که در آن برش و یا سوراخی در بدن ایجاد می شود. برای جلوگیری از بروز عفونت غالبا از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند و با مصرف این داروها این مشکل برطرف می شود. در مورد ایمپلنت دندان باید قبل از شروع درمان از عدم وجود عفونت و یا بیماری های مربوط به لثه اطمینان حاصل نمود. عدم مراقبت های بعد از درمان علت بروز عفونت به شمار می رود. بعد از درمان توصیه می شود مراقبت های بهداشتی مانند مسواک ، نخ دندان و استفاده از دهانشویه به صورت مرتب انجام شود. عدم انجام این مراقبت ها منجر به بروز عفونت در محل جراحی خواهد شد. در این صورت باید سریعا به دندانپزشک اطلاع داد و در صورت لزوم مراجعه نمود. عدم توجه به این مساله باعث انتشار عفونت در داخل دهان و خون بیمار می شود.

علایم عفونت در داخل دهان

برای تشخیص وجود عفونت در داخل لثه یا دندان، باید به علایم هشدار دهنده این مشکل اشاره کنیم. این علایم عبارتند از:

  • بوی بد دهان بعد از درمان با وجود مسواک زدن و سایر مراقبت های بهداشتی
  • آبسه در اطراف ناحیه جراحی و لثه
  • قرمزی و التهاب در اطراف لثه

در صورت وجود این علایم سریعا به دندانپزشک اطلاع دهید. این عفونت می تواند به دندان ها و لثه بیمار نفوذ کرده و بعد از مدتی وارد گردش خون بیمار شود. عوارض این مشکل بسیار جدی تر از عفونت معمولی در اطراف لثه و محل جراحی است. روند درمان این عارضه نیز طولانی تر است. پس بهتر است قبل از این مشکل، سریعا مساله را حل کنید.

وضعیت قرار گرفتن پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک

یکی از مهارت های دندانپزشک قرار دادن صحیح پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک بیمار است. زیرا این یکی از عوامل مهم در شکست یا موفقیت ایمپلنت دندان به شمار می رود. در صورتی که پایه در داخل استخوان فک به خوبی قرار نگیرد و یا ثابت نشود، در زمان خوردن و جویدن مواد غذایی احساس درد شدید خواهید کرد. زیرا پایه ایمپلنت دندان معلق است و ناپایدار می باشد. هر گونه فشاری به این ناحیه باعث می شود از جای خود حرکت کرده و به استخوان فک و لثه بیمار فشار وارد شود. همین مورد باعث ایجاد درد شدید در زمان خوردن می شود که بسیار آزار دهنده است. در صورت احساس درد در زمان مصرف مواد غذایی و تداوم این درد بایستی به دندانپزشک مراجعه و مشکل را برطرف نمایید. عدم توجه به این مساله باعث شکست ایمپلنت دندان شده و نیاز است که مجددا پایه خارج شده و کاشت دندان از ابتدا شروع شود.

عدم مراقبت بعد از کاشت دندان

مراقبت های بعد از درمان نقش موثری در کوتاه شدن دوره نقاهت و کاهش عوارض دارد. در این قسمت به این مراقبت ها و تاثیری که در ایجاد درد شدید در ناحیه جراحی دارد اشاره می کنیم:

فعالیت های بدنی

ازجمله مراقبت های بعد از کاشت دندان، استراحت مطلق بعد از درمان به مدت چند روز و جلوگیری از انجام فعالیت های بدنی است. در صورتی که این مورد رعایت نشود، انتظار درد شدید بعد از ایمپلنت دندان را داشته باشید. پس در پاسخ این سوال که درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود؟ باید گفت عدم استراحت و شروع زودهنگام فعالیت های بدنی و ورزشی از عوامل مهم بروز این مشکل است. باید از خم شدن، برداشتن اجسام سنگین از روی زمین به شدت خودداری نمایید. این گونه فعالیت ها مانند ورزش کردن باعث افازیش گردش خون و نیز فشار به ناحیه جراحی می شود که عامل مهم درد و خونریزی از این ناحیه است.

مراقبت های تغذیه ای

یکی دیگر از مراقبت ها، رعایت نکات تغذیه ای است. باید تا چند روز یا هفته های اول از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارد، خودداری نمایید. بهتر است غذاها به صورت مایع و یا پوره شده باشد تا نیاز نباشد با دندان جویده و خورد شود. فشار به دندان ها باعث احساس درد خواهد شد که بیمار را آزار می دهد. سعی کنید از مایعات بیشتری استفاده کنید تا روند درمان را تسریع بخشیده و دوران نقاهت را کوتاه تر نمایید. ولی از نی برای نوشیدن مایعات استفاده نکیند. زیرا با مکش ایجاد شده ممکن است احساس درد در ناحیه جراحی بیشتر شود.

عدم مصرف دخانیات

نیکوتین موجود در این مواد باعث بروز و شدت یافتن عفونت در محل جراحی می شود. همانطور که توضیح داده شد، عفونت یکی از عوامل تشدید درد بعد از جراحی می باشد. همچنین مانع بزرگی در راه جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان با استخوان فک به شمار می رود. پس بهتر است تا حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی مصرف این مواد را کنترل و یا قطع کنید تا درد و عوارض کمتری را تجربه نمایید.

آسیب به رشته های عصبی

یکی از عوارض ناخواسته و نادر در ایمپلنت دندان که باعث احساس درد در ناحیه جراحی می شود، آسیب به رشته های عصبی محل درمان است. هر چند نمی توان این مشکل را نادیده گرفت ولی به ندرت اتفاق می افتد. علت این امر عدم تخصص و تبحر دندانپزشک در کاشت دندان است. بیشترین رشته های عصبی در فک پایین قرار دارند. زمانی که ایمپلنت دندان در دندان های فک پایین قرار است انجام شود، به محل این رشته های عصبی باید دقت بیشتری شود. برای فک بالا نیز باید به محل قرار گرفتن سینوس ها توجه ویژه ای نمود. هر گونه آسیب به این دو ناحیه باعث ایجاد درد در ناحیه جراحی می شود. در صورت مشاهده علایم زیر بایستی سریعا به دندانپزشک مراجه نمایید تا با بررسی موارد مورد نظر از آسیب رسیدن به رشته های عصبی اطمینان حاصل شود و روند درمانی به درستی انجام گردد.

علایم آسیب به رشته های عصبی محل جراحی

این علایم عبارتند از:

  • خارش در محل جراحی
  • درد های شدید در ناحیه جراحی
  • بی حسی در ناحیه پایین صورت مانند لب پایینی ، چانه و قسمتی از زبان به علت وجود رشته های عصبی در این قسمت از فک

درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود 568453230.25652بیماری های و یا واکنش های آلرژیک به داروهای مصرفیو بی حسی

در مواردی ممکن است فرد دچار بیماری های خود ایمنی باشد. در این صورت می توان به اینکه درد شدید ایمپلنت به چه دلایلی ایجاد می شود؟ به این نوع بیماری ها اشاره نمود. در مواردی نسز ممکن است بیمار به داروهای بی حسی و یا داروهای بعد از جراحی که تجویز می شود حساسیت و آلرژی داشته باشد که این مورد نیز درد بعد از درمان کاشت دندان را سبب می شود.

دندان قروچه

یکی از عادات رفتاری غلط که باعث ایجاد مشکلات زیادی در جراحی های مربوط به ناحیه دندان و دهان می شود، دندان قروچه است. هر چند این مشکل منشا روانی دارد و بیمار در زمان استرس یا خواب دندان های خود را بهم فشار می دهد، ولی می تواند یکی از دلایل احساس درد بعد از ایمپلنت دندان به شمار رود. عموما از بیماران خواسته می شود قبل از هر اقدامی این مشکل را برطرف نمایند زیرا اثر مخربی در روند درمان دارد. در غیر اینصورت توصیه می شود در زمان خواب یا استرس از نایت گارد یا محافظ دندان استفاده شود.

احساس درد بعد از ایمپلنت دندان طبیعی است، ولی آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است یا نه؟ در حقیقیت می خواهیم بدانیم که چه میزان از درد بعد از ایمپلنت دندان می تواند غیر طبیعی باشد تا در صورت احساس آن، به پزشک اطلاع دهیم. چون ایمپلنت دندان یک روش جراحی بوده و قسمتی از لثه برش داده می شود و در استخوان فک، پایه قرار داده می شود. به همین دلیل می توان گفت بعد از اینکه بی حسی از بین رفت، احتمال این است که درد در ناحیه جراحی احساس شود. اما در حین جراحی بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. درد مربوط به روزهای بعد از جراحی است که ممکن است 7 تا 10 روز نیز طول بکشد. در این مقاله می خواهیم دلایلی که می تواند باعث احساس درد شود را بررسی نموده و توضیح دهیم در چه صورت طبیعی است و در چه صورت باید به پزشک مراجعه نمایید.

درد شدید بعد از ایمپلنت 57893علل ایجاد درد بعد از ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم دلایلی که باعث احساس درد بعد از ایمپلنت دندان می شود را بررسی نماییم. باید گفت تا دو هفته اول باید درد تسکین پیدا نماید و با مصرف قرص های مسکنی که پزشک تجویز می نماید، می توان ان ها را کنترل و درمان نمود. ولی اینکه آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است؟ مربوط به دو هفته بعد از جراحی است.

عفونت

یکی از عوارض جراحی ایمپلنت دندان، عفونت در ناحیه لثه است. به همین دلیل جراح از داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز این عارضه استفاده می نماید. ولی در مواردی بیمار مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان را رعایت نکرده باشد، می توان منجر به عفونت لثه شود. باید توجه داشت بعد از ایمپلنت دندان بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمود. استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه جزو واجبات بعد از ایمپلنت دندان است. در صورت درد شدید بعد از ایمپلنت دندان و مشاهده علایم عفونت مانند بوی بد دهان، آبسه در اطراف ناحیه جراحی و لثه، قرمزی و التهاب لثه سریعا به پزشک مراجعه نمایید. زیرا عفونت مشکل بزرگی است که می تواند عوارض خطرناک تری نیز به دنبال داشته باشد. عفونت می تواند دهان را نیز درگیر کرده و وارد جریان خون بیمار شود. در اینصورت درمان نیز سخت تر انجام شده و مدت زمانی که باید برای بهبودی صرف شود نیز طولانی تر است.

قرار نگرفتن صحیح پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک

در صورتی که پایه ایمپلنت دندان به درستی و به صورت صحیح در استخوان فک قرار نگیرد، می تواند باعث درد شدید بعد از ایمپلنت دندان شود. بنابراین در پاسخ به این پرسش که آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است؟ باید گفت در این صورت این درد عجیب نیست. زیرا پایه ایمپلنت دندان که باید به صورت ثابت و غیر قابل حرکت در محل خود قرار گیرد، ناپایدار بوده و به اصطلاح لق می زند. به همین دلیل زمان خوردن مواد غذایی و جویدن غذا می تواند به محل جراحی فشار آورده و این موضوع باعث احساس درد شدید می شود. در صورت بروز این مشکل توصیه می شود سریعا به پزشک مراجعه نمایید. نیاز است که جراح به صورت کامل محل را بررسی و مشکل را برطرف نماید.

درد شدید بعد از ایمپلنت 215489عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان از بیمار خواسته می شود به مدت یک هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری نموده و استراحت نماید. در غیر این صورت باید منتظر درد شدید بعد از ایمپلنت دندان باشد. برخی از افراد این موضوع را رعایت نمی کنند و به محض کمی بهبودی در محل جراحی، فعالیت های خود را از سر می گیرند. نیاز است تا مدتی از انجام حرکات ورزشی سنگین، خم شدن و بلند کردن وسایل خودداری شود. چون ناحیه جراحی شده حساس بوده و می تواند بسیار درد ناک شود. در صورتی که بیمار این نکته را رعایت نماید، احساس درد شدید عجیب نخواهد بود. از بیمار خواسته می شود از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد، خودداری شود. در این صورت به ناحیه جراحی شده فشار وارد می شود و درد شدیدی آن ناحیه را فرا خواهد گرفت.

همچنین از بیمار خواسته می شود که بعد از ایمپلنت دندان از مصرف دخانیات پرهیز نماید. در مواردی بیمار نمی تواند این موضوع را کنترل نماید. نیکوتین موجود در سیگار می تواند باعث بروز عفونت در لثه و محل جراحی شود. همانطور که توضیح دادیم، این عفونت باعث ایجاد درد شدید خواهد شد. همچنین مانه جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می شود. بعد از گذشت مدت زمانی، جوش نخوردن پایه ایمپلنت می تواند عوارض جدی تری را نیز به دنبال داشته و باعث شکست جراحی ایمپلنت دندان شود. پس توصیه می کنیم تمامی نکات مراقبتی که باید رعایت شود را به درستی انجام داده و از ایجاد درد شدید در ناحیه جراحی پیشگیری نمایید.

آسیب رسیدن به رشته های عصبی

یکی از مواردی که به ندرت پیش می آید، آسیب رسیدن به رشته های عصبی است. ممکن است جراح در حین جراحی متوجه محل قرار گرفتن رشته های عصبی نبوده و به ان ها آسیب برسد. هر چند این مورد به ندرت پیش می آید ولی در صورت آسیب رسیدن، درد های شدیدی در ناحیه جراحی را احساس خواهید کرد. از علایم ان می توان به خارش، بی حسی در ناحیه پایین صورت مانند لب پایینی، چانه و یک طرف زبان اشاره نمود. در صورتی که این علایم تداوم داشت، باید جراح را در جریان قرار دهید تا اقدامات درمانی را برای بیمار انجام دهد. هرچه سریع تر این مشکل شناسایی شود، بیمار درد کمتری را احساس کرده و درمان های لازم را دریافت خواهد نمود.

افرادی که می خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند، یکی از نگرانی هایشان این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت طبیعتا هر جراحی بدون درد و ناراحتی نخواهد بود. ایمپلنت دندان نیز یک نوع جراحی به شمار می رود و از این قاعده مستثنی نمی باشد. ولی درد و ناراحتی این جراحی معمولا در حین عمل چون تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می گیرد، احساس نخواهد شد. معمولا احساس درد مربوط به روزهای بعد از جراحی است که می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نکات مراقبتی از میزان آن کاست. درد در مرحله ابتدایی درمان که کاشت پایه در داخل لثه است ، احساس خواهد شد. در مراحل بعدی که قرار دادن ابانمنت و تاج دندان می باشد، عموما دردی نیز وجود نخواهد داشت. علل مختلفی می تواند احساس درد و ناراحتی پس از جراحی را تشدید نماید که در این قسمت به این موارد اشاره می کنیم.

علل ایجاد درد پس از جراحی ایمپلنت دندان

مراقبت های قبل و بعد از درمان می تواند در کاهش عوارض جراحی بسیار کمک کننده باشد. در این قسمت می خواهیم به علل شایعی که می تواند درد را ایجاد نماید اشاره کنیم:

عفونت

یکی از دلایل رایج احساس درد بعد از ایمپلنت دندان مربوط به عفونت لثه می باشد. این عفونت می تواند به علت عدم رعایت مسایل بهداشتی و عدم استفاده صحیح از مسواک، نخ دندان و دهانشویه باشد. نیاز است بعد از جراحی و نیز بعد از کاشت دندان، مراقبت های بهداشتی مانند قبل انجام شود. نیاز است با دندان ایمپلنت شده نیز مانند دندان طبیعی رفتار نمایید. عفونت لثه می تواند عواقب بیشتری را در پی داشته باشد. احتمال سرایت عفونت به داخل دهان و سپس بدن فرد وجود خواهد داشت. بنابراین در صورتی که علائم عفونت مانند آبسه در محل لثه، بوی بد دهان ، احساس درد در ناحیه مورد نظر و … را مشاهده نمودید، سریعا به جراح مراجعه و درمان را شروع نمایید. ممکن است در مراحل ابتدایی قرار داشته باشید و با مصرف دوره ای آنتی بیوتیک مشکل رفع گردد.

عدم جایگذاری صحیح پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک

در مواردی ممکن است به دلیل تجربه پایین جراح و عدم مهارت وی، پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک به درستی جایگذاری نشده باشد. در مواقعی ممکن است پیچی که پایه و ابانمنت را به هم وصل می کند، شل شده و از جای خود خارج شود. در این صورت با مصرف مواد غذایی یا فشار آوردن به دندان، احساس درد در ناحیه کاشته شده را تجربه کنید. بنابراین نیاز است تاج دندان برداشته شده، پیچ تمیز و در سرجای خود به صورت صحیح قرار داده و مجددا تاج دندان در جای خود قرار گیرد. این مراحل با درد همراه خواهد بود که با مصرف مسکن برطرف می شود.

شل شدن پایه ایمپلنت

در مواقعی استخوان فک تراکم بالایی ندارد و پایه در داخل استخوان جوش نخورده و شل خواهد شد. در این صورت درد بیشتری را بیمار احساس خواهد کرد. در طول 8 تا 12 هفته اول کاشت ایمپلنت دندان نیاز است بیشترین مراقبت توسط بیمار انجام گیرد. در صورتی که این نکات رعایت نشود، بافت اطراف ایمپلنت دندان رشد نکرده و با پایه جوش نمی خورد. برای رفع این مشکل نیاز است ایمپلنت دندان برداشته شود. سپس از طریق پیوند استخوان یا لیفت سینوس مشکل برطرف و مجددا ایمپلنت دندان انجام گیرد.

پس زدن ایمپلنت دندان

یکی دیگر از مشکلات کاشت ایمپلنت که منجر به شکست این جراحی می گردد، پس زدن ایمپلنت دندان می باشد. در این حالت پایه ایمپلنت با استخوان پیوند نخورده و بدن بیمار آن را پس می زند. پس زدن ایمپلنت دندان درد زیادی را ایجاد خواهد نمود.

سوزش در محل جراحی

ممکن است حرارت دریل کردن استخوان فک باعث آسیب به نواحی و بافت نرم اطراف دندان گردد. در این صورت بعد از جراحی و از بین رفتن بی حسی، درد و سوزش احساس خواهد شد.

احتمال آسیب رسیدن به رشته های عصبی دندان

در برخی موارد ممکن است رشته های عصبی اطراف ایمپلنت دندان دچار آسیب شود. هر چند این مورد نادر است. علت این مساله عدم تشخیص درست محل رشته عصبی در استخوان فک می باشد. در این صورت علایمی مانند احساس خارش، بی حسی در ناحیه لب پایینی، چانه و یک قسمت از زبان و … را مشاهده خواهید نمود. در صورت استمرار این علایم توصیه می شود سریعا با دندانپزشک تماس بگیرید تا درمان های لازم انجام شود.

عوامل دیگری نیز غیر از این موارد گفته شده می تواند شدت دردرا در ناحیه جراحی و پس از آن افزایش دهد. از جمله این عوامل می توان به وارد آمدن فشار زیاد به ایمپلنت دندان با مصرف غذاهای سفت و عدم رعایت نکات تغذیه ای، خون رسانی ضعیف به بافت های اطراف محل جراحی، بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن، تداخل دارویی با داروهایی که قبلا مصرف می شده، احتمال ضعف بدنی و نیز واکنش های حساسیتی و آلرژیک اشاره نمود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد 49494794974

احساس درد و ناراحتی بعد از یک سال از زمان کاشت ایمپلنت دندان اگر پس از یک سال یا بیشتر احساس درد در دندان ایمپلنت شده را داشتید، نیاز است این نکات را بررسی و به دندانپزشک مراجعه نمایید. از جمله مواردی که به مرور زمان باعث ایجاد ناراحتی می شود عبارتند از:

  • مصرف دخانیات از جمله سیگار
  • دندان قروچه و ساییدن دندان ها به هم
  • عدم رعایت نکات بهداشتی از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه مخصوص
  • کافی نبودن بافت لثه در اطراف ایمپلنت دندان
  • رادیوگرافی و عکس برداری از ناحیه سر و گردن
  • عدم رشد کافی استخوان فک
  • عفونت های ثانویه

کلام آخر:

می توان گفت ایمپلنت دندان نیز مانند سایر روش های درمانی ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. عوامل مختلفی می تواند این درد را تشدید نماید. در برخی موارد مهارت و تخصص جراح می تواند مانع از ایجاد مشکلات و عوارضی مانند عفونت، پس زدن ایمپلنت دندان و … شود. در مواردی نیز بیمار موظف به رعایت نکات مراقبتی، بهداشتی و تغذیه ای برای جلوگیری از احساس درد بعد از ایمپلنت دندان نماید.

ارسال یک دیدگاه