ایمپلنت لیزری چیست ؟

امروزه لیزر کاربردهای زیادی در بخش های مهمی از پزشکی و البته دندانپزشکی دارد، از برداشتن کک مک و درمان آب مروارید گرفته تا راهی برای سفید کردن دندان ها و درمان بیماری های لثه ،با توجه به کاربرد لیزر در بخش های مختلف دندانپزشکی و اثرات این روش بر کاهش درد در روند درمان های مختلف ، می‌توان از آن به عنوان یک راه درمانی چند کاربرده ، در بیشتر زمینه ها نام برد ،ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی متحرک پایه ایمپلنت همانند ریشه دندان طبیعی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی‌شود ، استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد .

در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان‌های دائمی و عوارض ایمپلنت دندان بسیار ناچیز خواهند بود.

مزایای کاشت ایمپلنت لیزری

مزیت های بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت با لیزر این است که پروسه بهبود زخم را سرعت میبخشد .

ما فقط بافت هدف را از بقیه بافت ها جدا میکنیم و به بافت های مجاور ، آسیب غیر ضروری نمیزنیم.

این مزیت ، فرآیند التیام زخم را بهبود مییبخشد.

ایمپلنت لیزری به طور بسیار موثری ، واکنش التهابی بافت را کاهش میدهد یا از آن جلوگیری میکند.

همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرآیند التهابی را تقویت میکند.

ایمپلنت لیزری خواص ضد میکروبی هم دارد که مشکلات عفونی را برطرف می نماید.

از دیگر مزایای کاشت ایمپلنت لیزری می توان به :

• بالا بودن دقت در این روش
  • لیزر باعث میشود که بیمار درد و التهاب کمتری داشته باشد
  • به دلیل اینکه در این روش خونریزی وجود ندارد افرادی که دارای مشکل انعقاد خون هستند میتوانند از این روش استفاده کنند
  • کاهش تورم
  • راحتی بیشتر بیمار

در حال حاضر ، انواع مختلف فرآیندها با استفاده از لیزر انجام میشوند .

بر اساس طول موج هایی که استفاده میشوند و نیز بافتی که لیزر روی آن عمل میکند ، میتوان لیزر را به دسته های مختلفی دسته بندی نمود ،تمام طول موج های لیزرهای موجود را نمیتوان برای تمام موقعیت های ایمپلنت های دندان استفاده کرد ،جراح کاشت ایمپلنت با شرایط ، معایب و مزایا و نیز کارآمدی لیزرهای موجود را بسنجد و بر اساس آنها تصمیم بگیرید از چه طول موجی استفاده کند.