اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

عناوین محتوایی که می خوانیم .

معمولا همه­ی افراد به ظاهر خود اهمیت می­دهند و سعی دارند که با ظاهری آراسته و شیک در اجتماع ظاهر شوند چرا که این امر امروزه دارای اهیمت به سزایی است و می­توان گفت تا حدود زیادی در کسب موفقیت افراد نقش دارد. یکی از مهم­ترین اجزاء ظاهر هر فردی صورت اوست؛ بنابراین افراد تلاش می­کنند تا از انواع شیوه­ها برای داشتن چهره­ی زیبا استفاده کنند و در این راستا انواع عمل­های جراحی و پلاستیک را انجام می‌دهند. یکی از مولفه­های اصلی چهره­ی زیبا صد در صد لبخند هر فرد است که افراد برای چهره­ی زیباتری داشته باشند طرح لبخند خود را با کامبوزیت اصلاح می­کنند.

 

اصلاح طرح لبخند 9494944

 

اصلاح طرح لبخند

در این قسمت قصد داریم تا به صورت مختصر و مفید شما را با اصلاح طرح لبخند آشنا کنیم. در واقع اصلاح طرح لبخند طی مراحلی انجام می­شود که عبارتند:

  1. سفید کردن دندان: یکی از روش­های متداول در پروسه­ی زیبایی دندان، سفید کردن دندان است که به آن بلیچینگ نیز گفته می­شود. این روش برای کسانی انجام می­شود که می­خواهند لبخند براق داشته باشند و مدت کوتاهی را صرف این کار کنند.
  2. لمینت: یکی دیگر از پروسه­هایی که باید در انجام اصلاح لبخند انجام شود لمینت است. در این روش پوسته­هایی بسیار نازک روی سطح بیرونی دندان­ها قرار داده می­شود تا مشکلات ظاهری آن­ها را اصلاح نماید. این پوسته­ها کاملا یا سطح دندان هماهنگ و منطبق است و توسط چسب­های مخصوص به طور دائمی به دندان می‌چسبد و کاملا با دندان یکی شده و قابل جدا شدن نخواهد بود.
  3. کاشت دندان: اولین و در واقع مهم­ترین مرحله­ای که برای اصلاح طرح لبخند انجام می‌شود کاشت دندان و در واقع جایگزین کردن دندان­های از دست رفته است که معمولا برای انجام آن از دو روش بریج و ایمپلنت انجام می­گردد. خوب است بدانید که هزینه­ی ایمپلنت بیشتر است اما به علت مزایای متعددی که دارد بیشتر توصیه می­شود که افراد از این روش استفاده کنند.
  4. ارتودنسی: افرادی از این پروسه برای اصلاح طرح لبخند استفاده می­کنند که دندان­هایشان در محل درست خود قرار نگرفته است و در واقع این روش یکی از مطمئن­ترین روش­ها برای اصلاح محل قرار گرفتن دندان­ها می­باشد. وقتی ارتودنسی به درستی انجام شده باشد زمانی که تمام می‌شود دندان­ها به صورت ردیف می­شوند و سپس با موادی مانند لمینت، رنگ و شکل دندان­ها را با هم موزون می­کند. هزینه­ی ارتودونسی هم با توجه به فرد و انواع گوناگون ان متغیر است.
  5. اصلاح خط لثه: اصلاح خط لثه نیز برای کسانی انجام می­شود که طول تاج دندان­هایشان کوتاه است و هنگامی که لبخند می­زنند مقداری از لثه­هایشان دیده می­شود. اصلاح خط لثه در واقع یک جراحی بسیار آسان و ساده است که به هیچ وجه نیاز به بی­هوشی ندارد و با بی­حسی موضعی مقداری از لثه­ها بالا برده شده و سپس با کمک لمینت ظاهر لبخند بازسازی می­شود.
  6. جراحی فک: این پروسه زمانی اجرا می­شود که مشکل لبخند فرد مربوط به فرم وراثتی فک­ها و استخوان­های صورت است و گاهی نیز ممکن است به دلیل نامناسب بودن شرایط فکین در زیبایی لبخند جراحی فک صورت گیرد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

در اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان پزشک از یک ماده­ی سفید رنگ برای دندان­های قدامی استفاده می کند. جالب است بدانید این ماده علاوه بر این که جنبه­­ی زیبایی دارد از استحکام بالایی نیز برخوردار است. باید دقت داشته باشید که قبل از استفاده از کامپوزیت در این روش باید دندان­ها مورد بررسی قرار گیرند تا روش­های درمانی لازم روی لثه­ها و ساختار کلیه­ی دندان­ها انجام گیرد و اگر دندانی پوسیده است حتما باید ترمیم شود و در کل تمام مشکلات موجود باید حل شود و بعد به زیبایی دندان­ها پرداخته شود.

در واقع بهترین مواردی که از کامپوزیت در طرح لبخند در کامپوزیت استفاده می­شود:

  1. پر کردن دندان­های پوسیده
  2. ترمیم دندان­های لب پر شده
  3. استفاده از روکش کامپوزیتی

مراحل انجام کامپوزیت دندان

در ابتدا دندان ها به طور کامل تمیز می شوند تا سطح تمیز و بدون جرم برای قرار دادن کامپوزیت آماده شود. سپس دندان ها کاملا خشک و تمیز شده به طوری که هیچ گونه رطوبت ، خون و بزاق بر روی دندان وجود نداشته باشد. در مرحله بعدی با کمک مواد اسیدی سطح جلوی دندان را متخلخل کرده با این کار، سطح دندان برای قرار دادن کامپوزیت مناسب سازی می شود. این کار در چسبیدن ونیر کامپوزیت بسیار تاثیر گذار است. سپس چسب مخصوص بر روی سطح دندان زده می شود و مواد خمیری کامپوزیت به آرامی روی آن قرار داده می شود. برای به دست آمدن نتیجه مطلوب از مقدار مواد کم و زیاد می شود.

در این مرحله دندانپزشک پرتو نوری را با طول موج مخصوص به کامپوزیت ونیر می تاباند ، این نور مواد را فعال و سخت می کند. طول عمر کامپوزیت کاملا بستگی به این دارد که فرد به خوبی از آن مراقبت کرده باشد یا نه و حتی الامکان فرد باید دقت کند که از خوردن یا گاز زدن چیزهای سفت خودداری کند.

 

اصلاح طرح لبخند 61269166

در اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت باید چه نکاتی در نظر گرفته می­شود؟

  1. اگر فردی که قصد اصلاح طرح لبخند را دارد دندان ترک خورده دارد یا در صورتی که دندان آن خیلی بلند یا خیلی کوتاه است فرد به هیچ وجه نباید از روش بلیچینگ استفاده کند چرا که این کار سبب می­شود که عیوب دندان­ها بیش­تر به نمایش گذاشته شوند. از این رو بهتر است که فردی که دندان شکسته دارد از لمینت استفاده کند.
  2. افرادی که می­خواهند طرح لبخند خود را اصلاح کنند باید به این نکته توجه کنند که بلیچینگ برای افراد جوان با دندان­های مرتب و ردیف که از پوسیدگی کمی دارد مناسب­تر است.
  3. نکته­ی دیگری که در اصلاح طرح لبخند باید به آن توجه شود این است که در سفید کردن دندان­ها معمولا بهتر است از موادهای شیمیایی استفاده شود. مثلا مواد سفید کننده روی دندان به عنوان محافط قرار داده شود، تا با تزریق اکسیژن به بافت دندان رنگ دندان تغییر کند.

    مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه