راههای جذب بیمار به مطب

عناوین محتوایی که می خوانیم .

در حالی که همه افراد از درآمد بالای پزشکان، مطب‌ها و کلینیک‌ها صحبت می‌کنند، افراد کمی در رابطه با هزینه‌های زیاد نگهداری یک مطب به ویژه در ماه‌های ابتدایی اطلاع دارند. جذب بیمار یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌ها می‌باشد. همه بیزینس‌ها برای موفقیت به بازاریابی نیاز دارند. کسب و کارهای پزشکی نیز بدون کمک بازاریابی نمی‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. اما به نظر شما برای جذب بیمار به مطب از چه راهکارهایی می‌توان استفاده کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از روش‌های افزایش مراجعین مطب اشاره کنیم.

روش های افزایش مراجعین مطب

رعایت راه‌های جذب بیمار به مطب باعث می‌شود تا به تعداد مراجعه کننده مورد نظر خود برسید. اما باید در نظر داشته باشید که این موضوع یک روزه اتفاق نخواهد افتاد و به تداوم اجرای اقدامات لازم نیاز است. برخی از روش‌های افزایش مراجعین مطب عبارتند از:

جلب رضایت مراجعین

بدون شک اصلی‌ترین راه برای جذب مشتریان جدید، جلب رضایت مراجعین سابق است. اگر چه امروزه روش‌های گوناگون و پیشرفته‌ای برای تبلیغات به وجود آمده است، اما همچنان بهترین روش تبلیغ در همه کسب و کارها از جمله پزشکی، تبلیغات دهان به دهان است. در صورتی که بسیاری از مشتریان شما به دلایل پزشکی و غیرپزشکی با نارضایتی مطب شما را ترک ‌می‌کنند، پیش از اقدام برای انجام روش‌های تبلیغاتی دیگر، باید به اصلاح این مورد و جلب رضایت مراجعه کنندگان بپردازید. در صورتی که موفق به جلب رضایت مراجعه کنندگان شوید، در بلند مدت و کوتاه مدت تغییرات شگفت انگیزی در تعداد مراجعین خود مشاهده خواهید کرد.

طراحی وب سایت پزشکی

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جذب بیمار دندانپزشکی و پزشکی، طراحی وب سایت است. اکثر بیماران و زیباجویان در اولین قدم برای پیدا کردن یک پزشک مناسب و حرفه‌ای، در گوگل جستجو می‌کنند. در صورتی که وب سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شود می‌توانید مراجعین زیادی جذب کنید. البته در نظر داشته باشید که تنها با طراحی سایت نمی‌توانید به این هدف دست یابید؛ بلکه باید به صورت مداوم بر روی تولید محتوا و سئو سایت کار کنید تا بتوانید به جایگاه مناسبی در گوگل برسید. رقابت بر سر ارتقای رتبه در گوگل در برخی از رشته‌های پزشکی شدیدتر است. اما هزینه کردن برای آن و رسیدن به نتیجه دلخواه، قطعا ارزش صرف هزینه و زمان را دارد. علاوه بر طراحی وب سایت برای پزشک، مجموعه یا کلینیک می‌توانید از رپورتاژ آگهی، گوگل ادورز، تبلیغات بنری و کلیکی و … جهت افزایش مشتریان خود استفاده کنید. برای به کارگیری صحیح هر یک از این روش‌ها به کمک کارشناسان سئو نیاز خواهید داشت.

گوگل مپ

بهره‌برداری از گوگل در جهت افزایش بیماران، تنها به طراحی سایت برنمی‌گردد. از طریق ثبت لوکیشن و نقشه کلینیک یا مطب خود در Google Map نیز می‌توانید مراجعین زیادی جذب کنید. این کار اصلا زحمتی ندارد و در طی چند دقیقه می‌توانید با انجام آن مراجعین زیادی کسب نمایید.

شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام

داشتن اکانت فعال در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام، یکی دیگر از روش‌هایی است که بیماران را به شما وصل می‌کند. باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا محتوای مناسب برای کاربران قرار دهید و آن‌ها را ترغیب کنید تا صفحه شما را دنبال کنند و به دوستان خود نیز معرفی نمایند. برای این کار پیشنهاد می‌شود از محتواهای آموزشی بر اساس نوع فعالیت خود استفاده کنید. حتی بهتر است بیشتر از این بر روی این کار سرمایه‌گذاری کنید و برای تولید محتوای مداوم و حرفه‌ای یک متخصص در این زمینه استخدام کنید. در این صورت با گذشت زمان متوجه افزایش مراجعین خود خواهید شد.

تراکت و بیلبورد

در صورتی که کار خود را به تازگی شروع کرده‌اید یا یک پزشک باسابقه هستید، از تبلیغات ساده‌ای مثل نصب بنرهای تبلیغاتی و بیلبورد و توزیع تراکت در منطقه خود برای قرار گرفتن در معرض دید بیماران غافل نشوید. اگر چه برخی از افراد فکر می‌کنند این روش تبلیغات منسوخ شده است، اما همچنان در هر نوع بیزینسی باعث جذب مشتری خواهند شد.

هدیه به بیماران

هدیه دادن به بیماران بعد از دریافت خدمات، منجر به ایجاد حس خوشایند در آن‌ها خواهد شد و باعث می‌شود برای مراجعه مجدد شما را انتخاب کنند و یا شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایند. نیازی نیست که هدیه مورد نظر شما دارای هزینه مالی بالا یا چیزی گران‌بها باشد. تنها با یک انتخاب مناسب و سلیقه به خرج دادن می‌توانید یک هدیه زیبا تهیه کنید و از تاثیرات آن بهره‌مند شوید. بهتر است هدیه مطب خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که اثری از برند شما در آن دیده شود و شما را به یاد بیماران بیاورد.

کد تخفیف به مراجعین

علاوه بر هدیه دادن می‌توانید از کد تخفیف نیز استفاده کنید. روش استفاده از کد تخفیف به این صورت است که در پایان دریافت خدمات یک کد در اختیار مراجعین قرار می‌دهید تا در مراجعه بعدی خود بتوانند از آن استفاده کنند. با این کار مراجعه کننده ترغیب می‌شود تا برای دریافت خدمات مورد نیاز خود مجددا مطب یا کلینیک شما را انتخاب کند.

 

ارسال یک دیدگاه