کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دندانپزشکی > پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی

پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی

عناوین محتوایی که می خوانیم .

 

امروزه دندانپزشکان قادر هستند با استفاده از یک اسکنر سه بعدی مخصوص دهان و دندان مدل سه بعدی مخصوص ،خود را اسکن کرده و سپس با استفاده از پرینتر سه بعدی ، آن را پرینت سه بعدی نموده و بکار گیرند.

کاربرد پرینت سه بعدی در دندانپزشکی :

خدمات پرینت سه بعدی ، هم در مطب های دندانپزشکی و هم در آزمایشگاه ها انجام میشود و سطح جدیدی از سرعت و سهولت را نسبت به روش های قدیمی به ارمغان می آورد.

دندانپزشکان از پرینتر سه بعدی برای ساخت :

  • ایمپلنت
  • روکش دندان
  • دندان مصنوعی
  • تاج دندان
  • اتصالات پل مخصوص دندان
  • و نیز ارتودنسی

استفاده می کنند.

آنها قالب های دندانی و ایمپلنت های دندان را به راحتی در کوتاهترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای کم و با استفاده از این دستگاه پرینت می گیرند . پس میتوان گفت که این فناوری محبوب و دوست داشتنی تا چه اندازه به کمک بشر امروز شتافته است.

ایمپلنت های سه بعدی :

این نوع روش نوین نقش مهمی در جراحی ایمپلنت دندان دارد. این روش امکان ایجاد یک مدل سه بعدی برای جایگزینی دندان از دست رفته را فراهم میکند. پرینتر سه بعدی ، جایگزینی دندان را سریع تر و با دقت بیشتری نسبت به روش های سنتی انجام میدهد .

این روش ، ساده تر و مقرون به صرفه است و محصول نهایی کیفیت بالاتری دارد.

چاپ سه بعدی در عرصه ی پزشکی با سرعتی چشمگیر در حالت سرعت بخشیدن به رشد صنعت مراقبت های بهداشتی است . در نتیجه ، افزایش رو افزون کاربرد پرینتر سه بعدی در این عرصه موجب راحتی بیشتر برای بیماران ، درک و آگاهی بهتر برای دندانپزشکان و جراحان و همچنین کاهش هزینه برای هر دو گروه است.

ارسال یک دیدگاه