کلینیک دندانپزشکی دکتر وحید دهقان > دسته‌بندی نشده > ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است

ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است

عناوین محتوایی که می خوانیم .

یکی از مسایلی که در جراحی ها پیش می آید، امکان ترمیم کردن آن است. ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که ترمیم ایمپلنت دندان چگونه است؟ آیا می توان ایمپلنت دندان را اصلاح و ترمیم نمود ؟ چه مشکلاتی هستند که باعث نیاز به ترمیم نمودن ایمپلنت می شوند؟ در ابتدا باید بگوییم که یکی از مشخصه ها و ویژگی های ایمپلنت دندان ، دائمی بودن و ماندگاری بالای آن است . در موارد نادری پیش می آید که بیمار نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان پیدا می کند. در صورتی که به بهترین کلینیک ایمپلنت دندان نیز مراجعه نموده باشید، به علت وجود بهترین امکانات و تجهیزات و بهره گیری از بهترین متخصصان و جراحان، احتمال شکست این روش به حداقل ممکن خواهد رسید. در هر صورت می خواهیم بدانیم چه مشکلات و عوارضی است که نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان را بوجود می آورد.

ترمیم ایمپلنت دندان 210598763جوش نخوردن ایمپلنت دندان

یکی از مشکلاتی که می تواند باعث نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان باشد، جوش نخوردن پایه ایمپلنت دندان است. در فرآیند کاشت دندان، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل مربوط به کاشت پایه دندان است. در این روش بایستی پایه که قرار است نقش ریشه دندان را بازی کند، به استخوان فک پیچ شده و جوش بخورد. در این مرحله جراحی انجام می شود، قسمتی از لثه شکافته شده تا به استخوان فک دسترسی پیدا شود. سپس با استفاده از دریل دندانپزشکی، سوراخی در داخل استخوان فک باز می شود تا بستری برای قرار دادن فیکسچر یا پایه ایجاد شود. سپس پایه را در داخل استخوان فک پیچ کرده، لثه را بخیه می زنند و جراحی به اتمام می رسد. باید 5 تا 7 ماه زمان بگذرد تا استخوان فک و پایه جوش خورده و بهم متصل شوند. بافت نرم لثه نیز اطراف پایه را بپوشاند.

این مدت زمان بریا فک بالا و پایین متغیر بوده و در فک بالا به علت نرمی بافت لثه، مدت زمان بیشتری لازم است. حال در صورتی که در این مدت پایه و استخوان فک به درستی به هم جوش نخورده باشند، می تواند باعث لق شدن پایه ایمپلنت دندان شود. این مشکل در دو صورت پیش می آید: در حالت اول ممکن است جراح در قرار دادن پایه دقت و مهارت کافی را نداشته باشد. در این حالت ممکن است ارتفاع سوراخ با عمق پیچ هماهنگی نداشته باشد یا پایه به صورت کج در محل قرار گیرد. در حالت دوم خود بیمار مقصر خواهد بود. زیرا نیاز است بعد از جراحی، مراقبت های لازم انجام شود. در صورتی که بیمار این مراقبت ها را جدی نگیرد، می تواند باعث شل شدن پایه شود. پس لازم است در انتخاب جراح دقت نموده و مراقبت های بعد از جراحی را رعایت کنید.

ایمپلنت دندان چگونه ترمیم می شود

در صورتی که به دلیل شل بودن پایه ایمپلنت دندان، نیاز به ترمیم ایمپلنت داشته باشید روند کار به این صورت است. اولین قدم مراجعه به جراح می باشد. سریعا باید این اقدام را انجام دهید. زیرا اهمال در این کار می تواند باعث بروز عوارض جدی تر و مشکلات بعدی شود. در صورتی که این کار را به عقب بیاندازید، می تواند باعث شکست کاشت دندان شود . به محض اینکه احساس کردید پایه ایمپلنت لق است و تکان می خورد، به ایمپلنتیست مراجعه نمایید تا سریعا اقدامات درمانی انجام گیرد. برای ترمیم ایمپلنت دندان ابتدا جراح معاینات لازم را انجام می دهد تا ببیند عمق مشکل تا چه حد است. آیا ایمپلنت دندان به صورت کامل آسیب دیده است؟ یا اینکه فقط باعث افتادن روکش دندان شده است.

در صورتی که فقط روکش دندان افتاده است و یا تاج دندان آسیب دیده باشد، نیاز است تاج را برداشته و مجددا تاج دندان جدید را جایگزین نمود. در این صورت نیازی به جراحی و سایر اقدامات نمی باشد. فقط تعویض تاج جدید با تاجی است که یا شکسته است یا آسیب کمتری دیده است. در حالتی که ایمپلنت دندان دچار مشکل شده باشد، به این معنی که پایه ایمپلنت دندان شل است و لق می زند، دیگی نمی توان به همین راحتی مشکل را برطرف نمود. نیاز است پروسه درمان از سر گرفته شود. جراح تاج و روکش دندان را برداشته و پایه دندان را بررسی می نماید. در صورتی که بتوان مشکل را در این مرحله حل کرد که بسیار جای امیدوار است. درغیر این صورت مجبور خواهد شد که پایه را نیز برداشته و مجددا درمان را از سر بگیرد. پیوند استخوان انجام خواهد شد که می تواند چندین ماه روند درمان را طولانی نماید. سپس مجددا اباتمنت و تاج دندان روی پایه قرار می گیرد.

ترمیم ایمپلنت دندان 215478960

در صورتی که روکش ایمپلنت دندان آسیب دیده باشد، قابل ترمیم است

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است پیش آید، شکستن روکش ایمپلنت دندان است. این آسیب می تواند به علت عدم رعایت نکات و مراقبت های بعد از درمان، وارد شود. از بیمار خواسته می شود که بعد از ایمپلنت دندان از خوردن مواد جامد سفت و نیز استفاده ابزرای از دندان خودداری شود. زیرا ایمپلنت دندان نیز مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد و در صورت اعمال فشار بیش از حد می تواند دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود. در صورتی که بیمار این مراقبت ها را انجام ندهد، نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان پیدا خواهد کرد.

در این صورت اگر مشکل با استفاده از باندینگ حل شد، این کار انجام خواهد شد. در غیر این صورت نیاز است که روکش ایمپلنت دندان تعویض و جایگزین شود. این پروسه غیر از هزینه های بالا می تواند روند درمان را طولانی تر نماید. بنابراین لازم است تا حد امکان به توصیه های جراح عمل کرده و مراقبت های ضروری و لازم را انجام دهید.

کلام آخر

همانگونه که توضیح داده شد، یکی از مشکلاتی که می توان باعث شود ایمپلنت دندان را ترمیم نماییم، لق بودن و شل بودن پایه ایمپلنت است. این مشکل در دو صورت از بین خواهد رفت. انتخاب بهترین کلینیک ایمپلنت دندان برای بهره گیری از بهترین متخصصان و جراحان و به روز ترین امکانات و تجهیزات است. مورد دوم که می تواند از مشکلات ایمپلنت دندان پیشگیری نماید، رعایت مراقبت های بعد از جراحی است.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال یک دیدگاه