ایمپلنت فوری با بیهوشی

عناوین محتوایی که می خوانیم .

ایمپلنت با بیهوشی

ایمپلنت فوری با بیهوشی یکی از راهکارهای مورد استفاده توسط دندانپزشکان در هنگام انجام جراحی‌های پیچیده و طولانی مدت در جهت درمان بیماران می­باشد که اولین بار توسط یک دندانپزشک آمریکایی در اوایل دهه ۱۹۰۰ برای درمان کودکان مورد استفاده قرار گرفته است.

تصایر گالری صفحه اصلی 5546

ایمپلنت چیست؟ و به چه صورت انجام می­شود؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش­های جایگزین کردن دندان­های از دست رفته محسوب می­شود به این صورت که ایمپلنت دندان (که جنس آن به طور معمول از فلزات و یا سرامیک های سازگار با بافت بدن و مشابه استخوان نظیر تایتانیوم می­باشد) را به عنوان ریشه دندان از دست رفته در درون استخوان فک جایگزین می­کنند و بعد از آن نسبت به بازسازی تاج دندان بر روی آن اقدام می‌کنند که از مزایای جراحی ایمپلنت نیز می‌توان به گزینه­های زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به تراشیدن دندان‌های مجاور که در سالم ماندن دیگر دندان­ها نقش موثری دارد.
  • برخورداری از ظاهری مناسب و کاملاً طبیعی که هیچگونه تفاوتی با دندان­های طبیعی ندارد و بدین شیوه می­تواند در زیبایی شما و در نتیجه بالا رفتن اعتماد به نفستان بسیار تاثیرگذار ­باشد.
  • به دلیل درگیر بودن ایمپلنت با استخوان فک می­تواند از تحلیل رفتن استخوان و لثه و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کند.

 

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت تحت بیهوشی چگونه صورت می­گیرد و چه مزایایی دارد؟

در هنگام استفاده از بیهوشی در جهت انجام جراحی ایمپلنت، بیمار توسط داروهای مورد تایید FDA به صورت کامل بیهوش می‌شود و بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی­کند و بعد از انجام ایمپلنت و به هوش آمدن نیز از اتفاقات حین عمل چیزی را به خاطر نمی­آورد لذا انجام ایمپلنت تحت بیهوشی می‌تواند از دو جهت برای مراجعین دندانپزشکی مناسب باشد که عبارتند از:

  1. غلبه بر ترس: از آنجایی که بسیاری از افراد نسبت به امور مربوط به دندانپزشکی دچار ترس، اضطراب و نگرانی هستند و آستانه درد آنها پایین می­باشد یا به هر دلیلی قادر به استفاده از داروهای بی حسی موضعی نمی­باشند استفاده از بیهوشی می­تواند مناسب­ترین شیوه برای درمان آنها به شمار بیاید.
  2. بالا رفتن کیفیت جراحی ایمپلنت: در هنگام بیهوشی به دلیل نداشتن جنبش و حرکت بیمار این امکان برای دکتر دندانپزشک فراهم می­شود تا با دقت بالاتر و همچنین آسودگی خاطر بیشتر اقدامات لازم جهت انجام جراحی ایمپلنت را انجام دهد.
  3. امنیت: از آنجایی که بیهوشی توسط داروها و همچنین دستگاه­های مطمئن و تحت نظارت متخصصین بیهوشی صورت می­گیرد هیچگونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت و شما می­توانید با آسودگی خاطر از این روش جهت بازسازی دندان­های از دست رفته خود اقدام کنید.

 

تصایر گالری صفحه اصلی 464564

 

ایمپلنت با بیهوشی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از بیهوشی حین انجام جراحی ایمپلنت که تحت نظر متخصص بیهوشی انجام می­گیرد و به دلیل اینکه بیمار دچار بیهوشی کامل می­شود و به خواب عمیقی می­رود و چیزی احساس نمی­کند می­تواند مناسب افراد زیر باشد:

  1. افرادی که دچار اختلال ترس از دندانپزشکی (ادنتوفوبیا یا دنتال فوبیا) می­باشند زیرا این نوع ترس که یکی از شایع­ترین ترس­های مرضی در سر تا سر جهان محسوب می‌شود در بسیاری از موارد منجر به مراجعه نکردن بیمار به دندانپزشک می­شود و به همین دلیل ایمپلنت تحت بیهوشی می­تواند یکی بهترین راه­کارها برای درمان اینگونه بیماران باشد.
  2. افرادی که به دلیل تحریک داخل دهان در هنگام مراجعه به دندانپزشکی دچار حالت تهوع و استفراغ می­شوند.
  3. افرادی که به دلیل وجود مشغله کاری زیاد توانایی مراجعه متعدد به دندانپزشک را ندارند نیز می­توانند ازین شیوه برای بازسازی دندان­های از دست رفته خود اقدام کنند زیرا استفاده از بیهوشی در جهت انجام جراحی ایمپلنت می­تواند مراحل درمان را کوتاه کند.
  4. کودکان و یا افراد معلولی که به دلیل ترس از دندانپزشکی قادر به کنترل خود و همکاری با پزشکان نمی­باشند و از طرفی نیاز قطعی به درمان دارند باید از شیوه ایمپلنت تحت بیهوشی در جهت جراجی ایمپلنت و بازسازی دندان­های خود اقدام کنند تا بدین وسیله بتوان از ایجاد مشکلات روانی که منجر به نهادینه شدن ترس در آینده کودک می‌شود جلوگیری کنند.

در هنگام استفاده از بیهوشی در جهت انجام جراحی ایمپلنت، بیمار توسط داروهای مورد تایید FDA به صورت کامل بیهوش می‌شود و بیمار هیچگونه دردی را احساس نمیکند و بعد از انجام ایمپلنت ظ به هوش آمدن نیز از اتفاقات حین عمل چیزی را به خاطر نمیآورد لذا انجام ایمپلنت تحت بیهوشی می‌تواند از دو جهت برای مراجعین دندانپزشکی مناسب باشد که عبارتند از:
1.غلبه بر ترس: از آنجایی که بسیاری از افراد نسبت به امور مربوط به دندانپزشکی دچار ترس، اضطراب و نگرانی هستند و آستانه درد آنها پایین میباشد یا به هر دلیلی قادر به استفاده از داروهای بی حسی موضعی نمیباشند استفاده از بیهوشی میتواند مناسبترین شیوه برای درمان آنها به شمار بیاید.
2.بالا رفتن کیفیت جراحی ایمپلنت: در هنگام بیهوشی به دلیل نداشتن جنبش و حرکت بیمار این امکان برای دکتر دندانپزشک فراهم میشود تا با دقت بالاتر و همچنین آسودگی خاطر بیشتر اقدامات لازم جهت انجام جراحی ایمپلنت را انجام دهد.
3.امنیت: از آنجایی که بیهوشی توسط داروها و همچنین دستگاههای مطمئن و تحت نظارت متخصصین بیهوشی صورت میگیرد هیچگونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت و شما میتوانید با آسودگی خاطر از این روش جهت بازسازی دندانهای از دست رفته خود اقدام کنید.

ایمپلنت فوری در کلینیک ایمپلنت در تهران

در کلینیک ایمپلنت در تهران دکتر دهقان هرگونه ایمپلنت دندان یا ایمپلنت فوری دندان را نیز می توانید انجام دهید .

ارسال یک دیدگاه